کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تصاحب برنامه زمان‌بندی قطارها در هند توسط گوگل

10 دی 1397 ساعت 15:12

ایتنا- گوگل با تصاحب شرکت سازنده برنامه محبوب حمل‌ونقل در هند با نام Where is my Train، درصدد است تلاش‌های خود را در این کشور افزایش دهد.


به گزارش ایتنا به نقل از تک‌کرانچ، برنامه محبوب حمل‌ونقل در هند با نام Where is my Train، دارای ده میلیون کاربر ثبت‌شده است و به مسافران کمک می‌کند به ردیابی زمان ورود و خروج قطارها و همینطور خریدن بلیط آنها بپردازند.
این برنامه برای اندروید نوشته شده و بصورت آفلاین یا اتصال ضعیف هم کار می‌کند و دارای هشت زبان است.
 
با توجه به اینکه برآورد می‌شود روزانه نزدیک به ۱۴ هزار قطار در هند جابجا می‌شوند، این برنامه کار بسیار بزرگ و دقیقی انجام می‌دهد.
 
تاکنون هیچ رقم رسمی برای این تصاحب اعلام نشده؛ هرچند که نشریات هند گزارش می‌دهند که این رقم بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار است. این سایت در ماه اوت (مرداد)، از علاقه گوگل و همینطور گوشی‌ساز چینی با نام شیاومی (Xiaomi) خبر داده بود.
 
زیگمویدلبز (Sigmoid Labs)، شرکت توسعه‌دهنده برنامه قطارها، در سال ۲۰۱۳ بنیانگذاری شد و گفته می‌شود نزدیک به ده کارمند دارد. البته هنوز مشخص نیست که این شرکت از بدو تأسیس خود، چه میزان سرمایه جذب کرده است.
 
گوگل می‌گوید این شرکت همچنان به فعالیت‌های کنونی خود ادامه خواهد داد. تعداد زیاد کاربران این سرویس نشان می‌دهد که گوگل احتمالاً در پی گسترش دادن خدمات خود به دیگر حوزه‌هاست. شاید هم گوگل این برنامه را در دیگر برنامه‌های خود مثل گوگل‌مپس قرار دهد.
 
این خرید، در بخش «یک میلیارد کاربر بعدی» گوگل قرار می‌گیرد. هدف از این بخش، توسعه محصولات و خدمات برای کمک به افزایش به‌کارگیری اینترنت در بازارهای نوظهور است.
 
شایان ذکر است این معامله، تاکنون مهم‌ترین خرید در میان مؤسسات فناوری ایالات متحده در کشور هند بوده است.
فیس‌بوک، توئیتر، گوگل و حتی یاهو نیز برای به خدمت گرفتن افراد مستعد، خریدهای مشابهی داشته‌اند؛ ولی به‌نظر می‌رسد که این برنامه به‌عنوان یک محصول، بسیار راهبردی‌تر باشد.
 


کد مطلب: 55061

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55061/تصاحب-برنامه-زمان-بندی-قطارها-هند-توسط-گوگل

ايتنا
  https://www.itna.ir