۰
plusresetminus
شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۳

گوگل Elastifile را به مجموعه ابری افزود

ایتنا - GCP از قبل سیستم خودش با نام Cloud Filestore را داشته است، ولی «سرویس فایل ابری» Elastifile به طرز چشمگیری انعطاف‌پذیرتر است.
گوگل Elastifile را به مجموعه ابری افزود

نبرد برای پیشتازی در حوزه ابری در حال داغ‌تر شدن است.
گوگل (که عموما پس از آمازون و مایکروسافت در جایگاه سوم این حوزه شناخته می‌شود) در حال افزودن نرم‌افزار ذخیره پیشرفته‌ای از محصولات Elastifile است.
در اینجا به بررسی مزایای ان برای بنگاه‌هایی که از ابر استفاده می‌کنند می‌پردازیم.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ZDNet، Elastifile بیش از دو سال است که «سیستم فایل ابری» خود را عرضه نموده است، ولی این شرکت، با همراهی پلتفرم ابری گوگل (GCP)، اعلام کرد که اکنون به طور کامل با GCP یکپارچه‌سازی شده است.
 
منظور از این «یکپارچه‌سازی کامل» از این قرار است:
- UI، استقرار و پایش کاملا بومی GCP می‌شوند.
- برای آن صرفا در قالب یک صورتحساب GCP صورتحساب صادر می‌شود.
- تامین ظرفیت ذخیره‌سازی فایل کلیدگردان (turnkey) در ظرف چند دقیقه
- دسترسی به APIهای داخلی GCP (مثلا امنیت، پایش و دسترسی‌پذیری)
- طبق معمول ابرها، قیمت‌گذاری مبتنی بر پرداخت براساس مصرف
- هر زون(ناحیه) GCP، هر منطقه GCP
 
ویژگی‌های Elastifile
بخش عمده چیزهایی که امروز ذخیره می‌کنیم فایل‌ها هستند، از این رو ذخیره‌سازی فایل مبتنی بر توسعه افقی امری بدیهی است. GCP از قبل سیستم خودش با نام Cloud Filestore را داشته است، ولی «سرویس فایل ابری» Elastifile به طرز چشمگیری انعطاف‌پذیرتر است، و، در بسیاری از موارد، می‌تواند به مراتب مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد.
 


یک ویژگی Elastifile، به نام ClearTier، امتیاز بزرگ آن نسبت به دیگران به شمار می‌رود. ClearTier امکان توزیع هوشمند بین ذخیره‌سازی شیء و فایل را فراهم می‌آورد. به این ترتیب، به لطف بهره‌برداری از سخت‌افزار و کدهای پاک کردن کارا، ذخیره‌سازی شیء با هزینه به مراتب کمتری انجام می‌شود.
 
به عنوان مثال، فرض کنید که متناوبا بخواهید اسنپ‌شات بگیرید، چیزی که Elastifile پشتیبانی می‌کند. با ClearTier شما می‌توانید اسنپ‌شات‌ها را روی مخزن شیء ذخیره کنید، به طور شفاف روی اپلیکیشن‌هایتان انتقال دهید، و مانند هر فایل دیگری به آنها دسترسی پیدا کنید.
 
دسترسی آسان به «سرویس فایل ابری» Elastifile بر روی GCP از امروز آغاز می‌شود، و دسترسی‌پذیری عمومی آن در سه ماهه اول 2019 آغاز خواهد شد.
  
کد مطلب: 55059
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام