۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۲

بیشتر مردم، رسانه‌های اجتماعی را به روزنامه چاپی ترجیح می‌دهند

ایتنا- مطالعات نشان می‌دهد که بیشتر مردم دنیا برای کسب اطلاعات و همچنین اخبار رو، ترجیح می‌دهند که به جای رفت به سراغ روزنامه‌ها، از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.
بیشتر مردم، رسانه‌های اجتماعی را به روزنامه چاپی ترجیح می‌دهند
مرکز پژوهشی “Pew” برای نخستین بار یک پروژه تحقیقاتی حول یکی از رفتارهای مردم ایالات متحده را آغاز کرد. این مرکز تصمیم گرفت که نحوه رسیدن مردم آمریکا به اخبار روز را بفهمد و در نهایت به این نتیجه رسید که شبکه‌های اجتماعی در رقابت با روزنامه‌ها به شدت جلوتر است و بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که از شبکه اجتماعی به جای روزنامه چاپی استفاده کنند.

به گزارش ایتنا به نقل از انگجت، این نظرسنجی در اوایل سال 2018 میلادی انجام شد و در آن که 20 درصد بزرگسالان آمریکایی اذعان داشتند که اخبار را از طریق شبکه‌های اجتماعی و 16 درصد گفتند که این اطلاعات را از روزنامه‌های چاپی به دست می‌آورند.
تلویزیون در صدر لیست منابع خبری قرار داشت و 49 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که اخبار را از تلویزیون دنبال می‌کنند، 33 درصد شرکت‌کنندگان به وب‌سایت‌های خبری و 26 درصد آنها به رادیو دارند.
 
مطابق این تحقیق، تلویزیون کماکان در صدر رسانه‌های خبری قرار دارد و هیچ‌گاه محبوبیت و طرفداران خود را از دست نداده است. البته گفتنی است که این میزان بزرگسالانی که اخبار را از تلویزیون دنبال می‌کردند در سال 2016، 57 درصد بود و میزان رشد وب‌سایت‌های خبری به شدت بالا بوده است.
 رسانه های اجتماعی

البته اگر بخواهیم این منابع را برای سنین مختلف دسته بندی کنیم، لازم است به این نکته توجه کنیم که تلویزیون برای بزرگسالان 50 سال به بالا به عنوان مهم‌ترین رسانه خبری است.
برای بزرگسالان بین 30 الی 49 سال، وب‌سایت‌های خبری در اولویت است و بزرگسالان بین 18 تا 29 سال، اخبار را بیشتر از طریق شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند.
 
گفتنی است در اوایل سال جاری میلادی، این مرکز پژوهشی نتایج یک مطالعه را منتشر کرد.
در این نتیجه مشخص شد که 89 درصد از دانشجویان حداقل بعضی از اخبار را از طریق شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آورند. فیس‌بوک و اسنپ‌چت در صدر پلتفرم‌های مورد استفاده در بین این دانشجویان قرار داشت.
 
کد مطلب: 55057
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام