۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۹

راه‌اندازی فلوتر 1.0، بسته توسعه نرم‌افزار اپلیکیشن موبایل اندروید و آی.او.اس

ایتنا- گوگل قصد دارد که فلوتر 1.0 را به بازار عرضه کند. فلوتر در واقع بسته توسعه نرم افزار اپلیکیشن موبایل اندروید و آی.او.اس است.
راه‌اندازی فلوتر 1.0، بسته توسعه نرم‌افزار اپلیکیشن موبایل اندروید و آی.او.اس
گوگل به تازگی اعلام کرده است که می‌خواهد نسخه 1.0 بسته توسعه نرم‌افزار یا همان SDK خود را به بازار عرضه کند.
این بسته توسعه نرم‌افزار، فلوتر “Flutter”نام دارد که در واقع یک پارچوب رابط کاربری موبایلی متن باز است و امکان ایجاد رابط‌های بومی اندروید و آی.او.اس را برای توسعه دهندگان فراهم می‌کند و به آنها کمک می‌کند که بتوانند رابط‌هایی مناسب بسازند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، گوگل قصد دارد که به زودی از قابلیت‌های جدید و نوینی رونمایی کند و یکپارچه‌سازی‌های شخص ثالث خود را به نمایش بگذارد.
گفتنی است قبل از اینکه نسخه 1.0 فلوتر به بازار بیاید، شش نسخه پیش‌نمایش از آن عرضه شد و نخستین بار در ماه می سال 2017 و در کنفرانس توسعه دهندگان I/O گوگل در مورد این نسخه صحبت شد.
 
اولین نسخه بتا در ماه فوریه به بازار آمد و سپس نسخه‌های بعدی به صورت دوتایی در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت. فلوتر ابزاری بود که گوگل می‌توانست از طریق آن با چارچوب‌هایی مانند ریکت نیتیو یا “React Native” فیس‌بوک رقابت کند. این چارچوب فیس‌بوک، یک کتابخانه است که برای ترکیب عملکرد و یکپارچه سازی‌های پلتفرم موبایل بومی با توسعه سریع و همچنین دسترسی چندپلتفرمی به بسته‌های ابزار رابط کاربری قابل حمل، طراحی شده است.
 

اپلیکیشن‌های فلوتر با استفاده از زبان برنامه‌نویسی دارت گوگل ساخته می‌شوند. گوگل به عنوان یک موتور اپلیکیشن به فلوتر می‌نگرد که کاربران می‌توانند در اپلیکیشن خود از آن استفاده کنند یا با استفاده از آن، یک اپلیکیشن کاملا جدید بسازند.

فلوتر چهار خصوصیت اصلی و مهم دارد که اولین آنها، امکان ساخت اپلیکیشن‌های زیبا است. با استفاده از فلوتر، گرافیک، انیمیشن، متن، ویدیو در فضای اندروید و آی.او.اس در اختیار توسعه دهنده خواهد بود.
دومین مزیت، سرعت بالای این بسته توسعه نرم افزار است.
خصوصیت سوم بهره وری بالای فلوتر است که توان تکرار آزمایشات را به طراحان و توسعه‌دهندگان موبایل فراهم می‌کند و در نهایت باید بدانید که فلوتر کاملا متن باز است و صدها هزار توسعه دهنده از سراسر دنیا به آن دسترسی دارند.
 
کد مطلب: 55054
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام