۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۳

تراشه8cx  اسنپ‌دراگون برای لپ‌تاپ‌های ویندوز 10 به سلطه اینتل پایان می‌دهد

ایتنا - یکی از دلایل ناسازگاری مودم‌های LTE با تراشه‌های اینتل این بوده است که باعث شتاب گرفتن قابل توجه تخلیه باتری می‌شود.
تراشه8cx  اسنپ‌دراگون برای لپ‌تاپ‌های ویندوز 10 به سلطه اینتل پایان می‌دهد
تراشه‌های اسنپ‌دراگون کوالکام در دنیای موبایل میداندار هستند – شما آنها را در تقریبا هر گوشی و تبلت اندرویدی پیدا می‌کنید – و آنها آماده حمله به حوزه تحت تسلط اینتل هستند: PCها.
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، کوالکام به عنوان بزرگ‌ترین سازنده تراشه موبایل در جهان در همایش سالانه Snapdragon Technology خود از سیستم روی یک تراشه (SoC) اسنپ‌دراگون8cx  رونمایی کرد.
این تراشه با یک پردازش 7 نانومتری مشابه با A12 اپل و تراشه‌های A12X ایجاد شده است، که در آیفون XS/XS مکس/XR و آیپد پرو وجود دارد ایجاد می‌شود.
 
کوالکام قبلا با تراشه‌های اسنپ‌دراگون 835 و 850 اندکی شانس خود در حوزه PC را تست کرده بود، ولی اکنون آماده هجوم کامل به قلمرو اینتل است.
 
آنچه به طور رسمی با نام Snapdragon 8cx Compute Platform معرفی شده است به این خاطر اهمیت دارد که کوالکام آن را به طور کامل صرفا برای PCها بازطراحی کرده است، به ویژه لپ‌تاپ‌های نازک و سبک و 2 در 1 هایی که باید همیشه روشن و همیشه متصل به شبکه باشند.
 
با اینکه این تراشه از نظر تکنیک‌های تولید تشابهات زیادی با تراشه‌های موبایل دارد، ولی تراشه 8cx عناصر و قابلیت‌های زیادی دارد که منطبق با وظایف سنگین‌تر PCها است.
 


ساخته شده برای نیازهای PC
به عنوان مثال، لپ‌تاپ‌ها معمولا صفحه بزرگ‌تری با پیکسل‌های بیشتری برای فشار دادن دارند. از این رو کوالکام یک GPUی آدرنو 680 قوی‌تر را در آن گنجانده است(که حتی از تراشه جدید 855 آدرنو 640 بهتر است)، و قادر است دو نمایشگر HDR 4K را پشتیبانی کند.
 
کوالکام می‌گوید که تراشه 8cx را برای دستیابی عملکرد بیشتری از CPU و GPU با راندمان توانی بیشتر بهینه‌سازی کرده است.
تصور می‌شود که ویندوز 10 دو برابر سریع‌تر از تراشه اسنپ دراگون 850 و 3.5 برابر سریع‌تر از 835 عمل کند. در عین حال، 8cx تا 60 درصد راندمان انرژی بیشتری دارد.
 


تقویت PCها با نقاط قوت موبایل‌ها
ولی رقابت با عملکرد اینتل با سیلیکون کوچک‌تر و بدون فن تنها مزیت کوالکام نسبت به رقیب پیشتازش نیست (اینتل در عرضه یک تراشه 7 نانومتری به مشکل برخورده است).
 
مودم LTE X24 امکان اتصال سلولار همیشه متصل را فراهم می‌آورد. یکی از دلایل ناسازگاری مودم‌های LTE با تراشه‌های اینتل این بوده است که باعث شتاب گرفتن قابل توجه تخلیه باتری می‌شود.
با این حال، تجربه کوالکام در تلفیق مودم‌های LTE در یک سیلیکون واحد در موبایل‌ها برای آن یک مزیت رقابتی در این حوزه به شمار می‌رود.
 
کد مطلب: 55052
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام