۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۲

اطلاعات بیش از پنجاه میلیون کاربر گوگل پلاس افشا شد

ایتنا -  گوگل به دومین باگ مهم در خدمت Google + خود اعتراف کرد. این باگ سبب شده اطلاعات ۵۲.۲ میلیون کاربر آن از جمله  مشتریان آن فاش شود.
اطلاعات بیش از پنجاه میلیون کاربر گوگل پلاس افشا شد

گوگل اعلام کرده باگی در خدمت «گوگل پلاس» سبب شده اطلاعات ۵۲.۲ میلیون نفر از کاربران آن فاش شود و به همین دلیل این خدمت چهار ماه زودتر از موعد تعیین شده، تعطیل می شود.
 این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد این خدمت را چهار ماه زودتر تعطیل می کند. نخست قرار بود گوگل پلاس در ماه آگوست سال ۲۰۱۹ تعطیل  شود اما پس از کشف باگ، این خدمت اکنون در آوریل تعطیل می‌شود.

به گزارش ایتنا از مهر،  گوگل در این پست وبلاگی اعلام کرد اطلاعات ۵۲.۲ میلیون کاربر فاش شده است. نام، آدرس ایمیل، شغل و سن کاربران در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است.
این دومین افشای اطلاعات کاربران گوگل پلاس در سال جاری است. در ماه اکتبر نیز این شرکت متوجه یک شکاف امنیتی در پلتفرم شد که منجر به افشای اطلاعات نیم میلیون کاربر شده است.
 باگ اولیه در ماه مارس کشف شد اما تا۶ ماه بعد فاش نشد و همین امر نگرانی هایی را درباره شفافیت به وجود آورده است.

«دیوید تاکر» نایب رییس بخش محصولات گوگل در یک پست وبلاگی نوشت: با کشف باگ جدید تصمیم گرفتیم این خدمت را زودتر تعطیل کنیم. هرچند می دانیم این امر پیامدهایی برای توسعه دهندگان دارد، اما می خواهیم از کاربران خود محافظت کنیم.

به نوشته تاکر آزمایش های معمول سیستم افشای اطلاعات را نشان داد که بین ۷تا ۱۳ نوامبر اتفاق افتاده و پس از آن برطرف شده است. این بدان معناست که توسعه دهندگان طرف سوم احتمالا به مدت ۶ روز به اطلاعات کاربران دسترسی داشته اند. البته گوگل اعلام کرده هیچ شواهدی مبنی بر سوءاستفاده از اطلاعات نیافته است.
 این شکاف امنیتی اطلاعات مالی، پسوردها را فاش نکرده است.
کد مطلب: 55034
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام