کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپلیکیشن‌های باج‌گیر شناسایی شدند

19 آذر 1397 ساعت 18:52

ایتنا - وزیر ارتباطات از کشف ۵۰۰ اپلیکیشن اندرویدی که پس از نصب در گوشی از کاربران به عناوین مختلف اخاذی می کردند شناسایی شده است.



محمدجواد آذری جهرمی امروز در حاشیه دومین همایش «تهران شهر هوشمند» در خصوص امنیت اطلاعات شهروندان برای استفاده از خدمات هوشمند گفت: این نظارت توسط مرکز ماهر انجام می‌شود و به طور مستمر به شهروندان در این رابطه آگاهی بخشی می‌کنیم. اپلیکیشن هایی که وجود دارد به طور دائم پایش می شود و اخیرا در گزارشی که مرکز ماهر  انجام داده ۵۰۰ اپلیکیشن اندرویدی که با نصب در گوشی‌ها از کاربران سودجویی می‌کردند شناسایی و گزارش کامل به پلیس فتا ارسال شده است. به نظر ما منشا هر ۵۰۰ اپلیکیشن واحد است و تلاش می‌کنیم ارقام سودجویی شده به کاربران بازگردد.

به گزارش ایتنا از مهر، وی همچنین از نظارت و اطلاع رسانی دائمی در خصوص بدافزارها و جاسوس افزارها خبر داد و گفت: با وجود اطلاع رسانی نسبت به این بدافزارها بی‌توجهی می‌شود.

وزیر ارتباطات در خصوص توسعه دولت الکترونیک گفت:  ۲۵۰۰ دستگاه اجرایی باید به دولت الکترونیک متصل شود که در حال حاضر نزدیک به ۲۵۰ دستگاه اجرایی متصل شده اند و با وجود اینکه طی این مدت رشد ۱۰ برابری داشته ایم اما هنوز با تعداد دستگاه‌هایی که باید به دولت الکترونیک متصل شوند فاصله زیادی داریم.

او ادامه داد: در موضوع کارت سوخت، نیروی انتظامی به دولت الکترونیک متصل شد. همچنین قاچاق واردات گوشی همراه را نیز با همکاری نیروی انتظامی مهار کردیم، مذاکراتی به قوه قضاییه انجام شده اما هنوز اتصال صورت نگرفته. باید سایر دستگاه‌ها مانند وزارت اقتصاد، بانک ها، بیمه ها نیز به دولت الکترونیک متصل شوند.

جهرمی با بیان اینکه دولت الکترونیک دیگر یک شعار و پروژه کلی نیست بلکه در این مدت دستاوردهایی داشته است، گفت: در حال حاضر شهروندان می توانند با سه کلیک برای کارت سوخت خود ثبت نام کنند و یا جلوی قاچاق واردات غیرمجاز از همین طریق گرفته شده است و توزیع سبد کالا به نیازمندان نیز با چند کد دستوری انجام شد.


کد مطلب: 55025

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55025/اپلیکیشن-های-باج-گیر-شناسایی-شدند

ايتنا
  https://www.itna.ir