۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۶

نتیجه همکاری کشورها با اپراتورهای مخابراتی؛ آنلاین بودن نیمی از مردم جهان

ایتنا - اتحادیه بین‌المللی مخابرات به تازگی در تازه‌ترین گزارش خود برآورد کرده است که تا پایان سال جاری میلادی بالغ بر نیمی از جمعیت جهان به اینترنت متصل خواهند بود.
نتیجه همکاری کشورها با اپراتورهای مخابراتی؛ آنلاین بودن نیمی از مردم جهان


هولین ژائو، دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) با انتشار بیانیه‌ای در خصوص اتصال کاربران جهانی به فضای مجازی اینترنت خاطرنشان کرد که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی بالغ بر ۳.۹ میلیارد نفر معادل نیمی از جمعیت جهان به شبکه جهانی اینترنت متصل بوده و از خدمات و سرویس‌های آنلاین آن بهره می برند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وی همچنین عنوان کرد که تا قبل از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی تعداد کاربران متصل به اینترنت از مرز ۵۰ درصد جمعیت جهان نیز عبور خواهد کرد که این آمار و ارقام نشان می‌دهد که کشورهای مختلف با همکاری اپراتورهای مخابراتی در جهان به شدت در تلاش بوده اند تا دسترسی کاربران و شهروندان خود را به اینترنت تسهیل بخشند و جامعه جهانی نیز در این زمینه گام‌های مهمی برداشته است.  

بر اساس گزارش وب سایت مانی کنترل، این در حالیست که برآوردهای قبلی در سال ۲۰۱۷ میلادی نشان می‌داد که تعداد کاربران متصل به اینترنت در سال گذشته حدود ۴۸ درصد از کل جمعیت جهان را تشکیل داده‌اند اما حالا با آمارهای جدیدی که منتشر شده است، این میزان به صورت پیوسته و پیاپی درحال افزایش است.

گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسات تحقیقاتی دیگر نیز حاکی از آن  است که استفاده کاربران از اینترنت در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته رو به افزایش بوده است به گونه ای که تعداد کاربران اینترنت در این کشورها در سال ۲۰۰۵ میلادی ۵۱.۳ درصد بود که در سال جاری به ۸۰.۹ درصد رسیده است. این در حالیست که در همین بازه‌ زمانی، آمار استفاده‌کنندگان اینترنت در کشورهای در حال توسعه‌ نیز از ۷.۷ درصد به ۴۵.۳ درصد افزایش یافته است.
کد مطلب: 55017
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام