۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۹

مایکروسافت موتور استنتاج موجود در هسته یادگیری ماشین ویندوز را منبع باز می‌کند

ایتنا - علاوه بر این، مایکروسافت قابلیت ترجمه سفارشی Translator Text را به طور عمومی در دسترس قرار می‌دهد.
مایکروسافت موتور استنتاج موجود در هسته یادگیری ماشین ویندوز را منبع باز می‌کند

شرکت مایکروسافت، پس از آغاز همکاریش با فیس‌بوک حول تبادل شبکه عصبی باز (ONNC)، موتور زمان اجرای ONNC را برای یادگیری ماشین منبع باز می‌کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ZDNet، مایکروسافت از کنفرانس توسعه‌دهندگانش با نام (Connect)  برای اعلام چند خبر مرتبط با AI، از جمله منبع باز کردن یکی از اجزای کلیدی پلتفرم یادگیری ماشین (Windows ML) خود استفاده می‌کند.
 
ران‌تایم ONNX یک موتور استنتاج برای مدل‌های یادگیری ماشین در فرمت ONNX است. مایکروسافت آن را بر روی گیت‌هاب قابل دسترسی می‌کند تا توسعه‌دهندگان بتوانند این ران‌تایم را در سیستم‌های موجودشان شخصی‌سازی و تلفیق کنند و آن را بر روی چند سیستم عامل کامپایل نموده یا بسازند.
 
موتور ONNX یک قطعه کلیدی از Windows ML است.
مایکروسافت به این خاطر این رابط یادگیری ماشین را در ویندوز 10 گنجانده است که توسعه‌دهندگان را ترغیب کند از مدل‌های یادگیری ماشین آموزش‌دیده در اپ‌های ویندوزشان استفاده کنند.

شایان ذکر است که موتور استنتاج Windows ML می‌تواند مدل‌های آموزش‌دیده را به طور محلی بر روی دستگاه‌های ویندوز ارزیابی نماید، به جای اینکه توسعه‌دهندگان را ملزم به اجرای آنها در ابر کند.
 


مایکروسافت و فیس‌بوک عرضه این فرمت ONNX را در سال 2017 با هدف فراهم‌سازی امکان انتقال مدل‌های یادگیری عمیق بین چارچوب‌های مختلف AI، از جمله جعبه ابزار شناختی (CNTK) خود اعلام کردند.
آنگونه که CNBC در ماه گذشته گزارش کرد بود، اخیرا، مسئولان مایکروسافت تاکید بر CNTK را کاهش داده و تمرکز را بر PyTorch فیس‌بوک و TensorFlow گوگل قرار داده‌اند.
 
مایکروسافت از 4 دسامبر سرویس یادگیری مایشن آژور خود را در دسترس عموم قرار می‌دهد. Azure ML توسعه‌دهندگان و دانشمندان داده‌ها را قادر به ساخت، آموزش‌دهی و استقرار مدل‌های یادگیری ماشین می‌کند.
 
در خبری دیگر از حوزه AI، مایکروسافت به روند محقق نمودن استراتژی رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن(API) سرویس‌های شناختی آژور خودش ادامه می‌دهد. این شرکت اخیرا پشتیبانی محفظه را برای API درک زبانش (که در فرم پیش‌نمایش است) افزود.
 
علاوه بر این، مایکروسافت قابلیت ترجمه سفارشی Translator Text را به طور عمومی در دسترس قرار می‌دهد. این API برای مشتریان امکان استفاده از محتوای ترجمه‌شده توسط انسان برای ساخت سیستم‌های ترجمه سفارشی خودشان را فراهم می‌آورد.
 
کد مطلب: 54975
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام