۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۸

افزایش حملات بدافزارها به منازل هوشمند در سال 2019

ایتنا- شرکت مک‌آفی اخیرا مطالعاتی روی منازل هوشمند انجام داده است. این شرکت در بیانیه‌ای مطالبی در مورد امنیت این منازل منتشر کرد. این شرکت پیش‌بینی کرد که در سال 2019، بدافزارهای بیشتری، منازل هوشمند را هدف قرار خواهند داد.
افزایش حملات بدافزارها به منازل هوشمند در سال 2019
منازل هوشمند مسلما راحتی بسیار زیادی به ساکنان خود خواهد داد؛ زیرا همان‌طور که از اسم آن پیداست، همه چیز از جمله چراغ‌ها، ترموستات‌ها، قفل‌ها و غیره در آن به صورت هوشمند و در واقع خودکار خواهد بود.
بسیاری از متخصصان ایده سازگاری خانه‌های هوشمند با نیازهای انسان را مطرح کردند و گفتند که لامپ‌ها نمی‌توانند به طور خودکار و بر اساس نیاز ما روشن شوند و یخچال‌ها نمی‌توانند حتی وقتی انسان بیرون از منزل است، به او کمک کند که مواد غذایی لازم را سفارش دهد اما در نهایت این اتفاق افتاد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اوبرگیزمو، مک‌آفی، شرکت سازنده آنتی ویروس، بر این باور است که در سال 2019، بدافزارهای پیچیده‌تری طراحی  و ساخته خواهد شد و منازل هوشمند را هدف قرار خواهد داد و این طور به نظر می‌رسد که این بدافزارها از طریق دستگاه موبایل کار خواهد کرد و برای کنترل وسایل هوشمند ارائه خواهد شد.
 
این شرکت همچنین اعلام کرد: «نویسندگان بدافزار از گوشی و تبلت بهره‌مند خواهند شد و در تلاش هستند که از طریق شکستن رمز عبور و سوءاستفاده از آسیب‌پذیری سیستم‌ها به نوعی به دستگاه‌های اینترنت هوشمند رخنه کنند. این حملات حاصل از بدگمانی نیست؛ زیرا ترافیک شبکه حاصل از دستگاه مورداعتماد است. نرخ موفقیت حملات افزایش خواهد یافت و شناسایی مسیر حملات مشکل خواهد شد.»
 

بنظر کارشناسان در گذشته سیستم موجود در منازل هوشمند با اشکالات و آسیب‌پذیری فراوانی  همراه بود و به همین خاطر مهاجمان در تلاش بودند که به نوعی به این سیستم نفوذ کنند و از امکانات موجود به نفع خود سوءاستفاده نمایند، ولی در حال حاضر امنیت این سیستم‌ها ارتقاء پیدا کرده و به شدت افزایش یافته است.
 
متخصصین امنیتی بر  این عقیده‌اند که بهترین کار برای مقابله با حملات احتمالی آن است که دستگاه‌های اینترنت اشیاء را در شبکه‌های جداگانه نگهداری شوند تا بتوانند به صورت جداگانه عمل کنند و در صورت وقوع حمله و به وجود آمدن اشکال، کل سیستم دچار حمله نشود.
 
کد مطلب: 54966
برچسب ها: خانه هوشمند
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام