۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۵

مدیرعامل AWS پیش‌بینی کرد این سرویس تا سال 2019 از دیتابیس اوراکل آزاد خواهد شد

ایتنا - این در حالیست که اوائل سال جاری، یک انبار آمازون در اوهایو به علت ایجاد شدن تعداد بیش از حدی از نقاط ذخیره (savepoint) «مشکل موقتی را تجربه کرد که در آن دیتابیسش بسیار کند شد».
مدیرعامل AWS پیش‌بینی کرد این سرویس تا سال 2019 از دیتابیس اوراکل آزاد خواهد شد

اندی جسی مدیرعامل سرویس‌های وب آمازون (AWS) در مصاحبه‌ای با CNBC گفت که فعالیت دیتابیس‌های آمازون تا انتهای 2019 کاملا به طور جدا از اوراکل فعالیت خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سیودایو، جسی گفت حدود 90% از دیتابیس‌های آمازون که قبلا بر روی اوراکل کار می‌کردند، تا ژانویه به DynamoDB آمازون یا Aurora آمازون مهاجرت خواهند کرد و 97% «دیتابیس‌های ماموریت بحرانی» تا پایان سال 2019 مهاجرت خواهند کرد.
جسی گفت که اوائل ماه نوامبر، این شرکت انبار دیتایش را به یک سرویس آمازون، به نام Redshift، و خارج از اوراکل انتقال داد.
 
بنظر کارشناسان، آمازون سیگنال‌های روشنی را به رقبا، حتی آنهایی که قبلا بر آنها اتکا داشت، ارسال می‌کند مبنی بر اینکه می‌خواهد بازارهای مدیریت دیتابیس و ابری را از آن خود کند.
ولی حتی با وجود مهاجرت قابل توجه آمازون از اوراکل، این شرکت همچنان با مشکلاتی مواجه است.
 
اوائل سال جاری، یک انبار آمازون در اوهایو به علت ایجاد شدن تعداد بیش از حدی از نقاط ذخیره (savepoint) «مشکل موقتی را تجربه کرد که در آن دیتابیسش بسیار کند شد». دلیل آن کلا این بود که این تیم هنوز با وجود مهاجرت این انبار به Aurora از مدیریت نقاط ذخیره اوراکل استفاده می‌کرد.
 
این مشکل آمازون مشکل مهاجرت نرم‌افزار دیتابیس را برجسته‌سازی کرد چرا که اگر آمازون به مشکل بربخورد هر شرکت دیگری هم ممکن است به دردسر بیافتد.
 


مهاجرت، حتی وقتی کامل شود، می‌تواند باعث بر هم خوردن جهت‌گیری تیم‌هایی شود که با دیتابیس‌های جدید کار می‌کنند، چیزی که در ماجرای انبار اوهایو به طور مشخص به چشم آمد.
ریک گرینوالد، مدیر ارشد آنالیز گارتنر، در مصاحبه‌ای با CIO Dive گفت که «چیزهایی که مسلّم فرض می‌کردید تغییر یافته‌اند.»
 
ولی اگر شرکتی در میانه مهاجرت یا حتی پس از مهاجرت به مشکل بربخورد، به گفته گرینوالد، مهم است به خاطر داشته باشید که «صرف این که شما اولین کسی هستید که در معرض آن قرار می‌گیرد به این معنا نخواهد بود که به مشکلی برخواهید خورد.»
 
کد مطلب: 54964
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام