۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۷

اقبال گوشی‌های چینی در بازار جهانی

ایتنا - بررسی‌ها از رشد ۱.۴ درصدی بازار جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ خبر می دهد.
اقبال گوشی‌های چینی در بازار جهانی

طی این مدت ۳۸۹ میلیون واحد گوشی در سراسر جهان عرضه شده است و اگر چه سامسونگ هنوز کنترل این بازار را در اختیار دارد، اما رقبای چینی آن مانند هواوی و شیوآمی به سرعت در حال نزدیک شدن به سامسونگ هستند.

به گزارش ایتنا از مهر، بر همین اساس سامسونگ با عرضه بیش از ۷۳ میلیون گوشی ۱۸.۹ درصد از این بازار را در اختیار داشته است. این در حالی است که سهم آن از بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ برابر با ۲۲.۳ درصد بوده است.

هواوی با افزایش سهم ۹.۵ درصدی خود به ۱۳.۴ درصد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ عرضه گوشی های خود را از ۳۶ به ۵۲ میلیون واحد افزایش داده است.
رتبه سوم متعلق به اپل است که مانند پارسال کماکان ۱۱.۸ درصد از این بازار را با عرضه بیش از ۴۵ میلیون واحد گوشی در اختیار دارد. سهم شیائومی هم از ۷ به ۸.۵ درصد افزایش یافته و این شرکت توانسته طی این مدت ۳۳ میلیون واحد گوشی روانه بازار کند.

در نهایت رتبه پنجم هم متعلق به اوپو از چین است که سهم خود را از ۷.۷ به ۷.۹ درصد افزایش داده و بیش از ۳۰ میلیون واحد گوشی عرضه کرده است.
کارشناسان معتقدند سامسونگ با توجه به کاهش استقبال از برخی گوشی‌های سری گالکسی خود از یک سو و ناکامی در عرضه یک گوشی پرچمدار محبوب از سوی دیگر، از رقبای چینی که گوشی های قدرتمندی با قیمت های پایین تر عرضه می کنند عقب مانده است.
کد مطلب: 54959
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام