کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چند پیشرفت مهم حوزه یادگیری ماشین در سرویس‌های وب آمازون

19 آذر 1397 ساعت 9:25

ایتنا- به تازگی شرکت آمازون در لاس وگاس همایشی برگزار کرد و قابلیت‌های جدید، به‌روزرسانی‌ها و محصولات خود را در این همایش معرفی کرد. در این کنفرانس سالیانه، مطالب مهمی در مورد یادگیری ماشین بیان شد.


اندی جیسی، مدیرعامل سرویس‌های وب آمازون اذعان داشت: «هزینه بسیار زیادی روی پروژه‌های تحقیقاتی و مدل‌های هوش مصنوعی صرف می‌شود و ممکن است در نهایت به مشکلاتی بربخوریم که به خاطر ناکارمدی کارت گرافیک است.»
آمازون به خاطر وجود این مشکلات تصمیم گرفت تراشه‌ای طراحی کند که بخش‌های شبکه عصبی را شناسایی کند و سرعت بالایی داشته باشد. این پیشرفت به واسطه فناوری یادگیری ماشین حاصل شد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، یکی از پیشرفت‌های دیگر در حوزه دریاچه داده اتفاق افتاد.
آمازون تمهیداتی اندیشیده است که کسب و کارها بتوانند در مدت چند روز دریاچه داده خود را بسازند. دریاچه داده، راهی برای ذخیره داده در یک حافظه است که در آن داده‌ها شکسته می‌شود و امکان بررسی آنها برای مهندسان و دانشمندان اسان‌تر می‌شود که این کار هم به واسطه یادگیری ماشین و هوش مصنوعی انجام شد.
 
AWS  یا سرویس‌های وب آمازون، بازاری برای توسعه دهندگان ایجاد کرده است تا بتوانند در این بازار، مدل‌های یادگیری ماشین خود را بفروشند یا مدل‌های دلخواه خود را خریداری کنند.
البته این بازارها مشابه‌های دیگری هم دارد و برای خریداران و فروشندگان مدل‌های هوش مصنوعی یک تحول بزرگ محسوب می‌شود و به زودی با 150 مدل راه اندازی خواهد شد.
 

“DeepRacer”  یک خودرو مینیاتوری 399 دلاری است که با بهره‌گیری از یادگیری تقویتی طراحی شده است. یادگیری تقویتی یکی از شاخه‌های یادگیری ماشین است.
در این نوع از یادگیری، برای تشخیص درستی یا نادرستی روند یادگیری، از سیگنال‌ها و اندازه گیری‌های ضمنی برای یادگیری غیر مستقیم استفاده می‌کنند. به عبارتی، دانش فعلی ذخیره شده، توسط سیگنال‌های پاداش یا جریمه، تقویت (تضعیف) می‌شود.
 
در نهایت آمازون، سرویسی تحت عنوان روبومیکر را معرفی کرد که امکان ساخت و استقرار رباتیک را فراهم می‌کند.
چند شبیه‌سازی‌ و اپلیکیشن‌ نمونه‌ با استفاده از این سرویس پیاده سازی شده است. روبومیکر بر مبنای سیستم عامل ربات کار می‌کند.
 
 
 
 


کد مطلب: 54954

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54954/چند-پیشرفت-مهم-حوزه-یادگیری-ماشین-سرویس-های-آمازون

ايتنا
  https://www.itna.ir