کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رشد سیلزفورس علیرغم تنزل ارزش سهام آن

16 آذر 1397 ساعت 20:35

ایتنا - سیلزفورس یک شرکت بالغ است؛ ولی همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد. گفته می‌شود که تا پایان سال جاری میلادی، درآمد این شرکت ۱۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار خواهد بود.


سیلزفورس تقریباً ۲۰ سال پیش و برای فروش آنلاین برنامه‌های پایگاه داده به صورت آبونمانی بنا نهاده شد. نرم‌افزار آن به‌عنوان یک سرویس نیز بر اساس نرم‌افزار پایگاه داده اوراکل نوشته شد. مارک بنیوف (بنیانگذار سیلزفورس) ۱۳ سال در اوراکل کار کرده بود و جوان‌ترین معاون آن به‌شمار می‌رفت.
 
شاید بتوان سیلزفورس را شرکتی یکصدمیلیارد دلاری نامید که یک‌شبه ره صدساله رفته و اتفاقی به چنین جایگاهی رسیده. اما پرسش این است که آیا با بدست آوردن سرمایه بازار معادل با ۱۱۲ میلیارد دلار و اثبات مدل نرم‌افزار به‌عنوان یک سرویس، آیا سهام سیلزفورس برای سرمایه‌گذاران سودی در پی دارد؟
 
به گزارش ایتنا به نقل از investorplace، از زمان اعلام عایدی‌های این شرکت در چند ماه گذشته، عایدی خالص این شرکت از درآمد ۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار، رقمی برابر با ۲۹۹ میلیون دلار بوده و هر سهم این شرکت نیز با کاهش قیمت، نزدیک به ۱۴۸ دلار معامله می‌شود.
 
اما پاسخ مثبت است. سیلزفورس یک شرکت بالغ است؛ ولی همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد. گفته می‌شود که تا پایان سال جاری میلادی، درآمد این شرکت ۱۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار خواهد بود، در حالی که این رقم در سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار بوده و این امر نشانگر نرخ رشد ۲۵ درصدی سیلزفورس است.
 
این شرکت انتظار دارد با توجه به درآمد گفته شده، به ارزش هر سهم آن ۹۸ سنت افزوده شود، در حالی که سال گذشته، این میزان تنها ۱۸ سنت بود. با این شتاب و روند کنونی، پیش‌بینی می‌شود که سیلزفورس در سال ۲۰۲۲ بتواند به درآمد ۲۳ میلیارد دلار دست پیدا کند.
 
گفتنی است سیلزفورس مالک مراکز داده خود نیست؛ بلکه با آمازون، مایکروسافت و آلفابت، قراردادهایی مشارکتی دارد. ولی تا زمانی که ظرفیت ابر ارزان‌قیمت باشد و این شرکت‌ها سرمایه هنگفت خود را در اختیار سیلزفورس بگذارند، این شرکت در مسیر رشد و ترقی قرار خواهد داشت.


کد مطلب: 54951

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54951/رشد-سیلزفورس-علیرغم-تنزل-ارزش-سهام

ايتنا
  https://www.itna.ir