۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۰

20 میلیون کاربر اینترنتی زیر 18 سال در ایران

ایتنا - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ضمن اشاره به این که در هفته 20 تا 80 ساعت از فضای اینترنت استفاده می‌شود، گفت: 20 میلیون نفر از 56 میلیون کاربر اینترنت، در سن زیر 18 سال قرار دارند که بدون آموزش مهارت‌های لازم، پا به این فضا گذاشته‌اند.
20 میلیون کاربر اینترنتی زیر 18 سال در ایران

امیر کاظمی روز دوشنبه در نشست تاثیر فضای مجازی بر دختران دهه هشتاد اظهار داشت: بحث فضای مجازی از ابعاد مختلف دارای اهمیت است که ضرورت پرداختن به آن را دوچندان کرده است. امروزه جهان در یک نقطه عطفی قرار گرفته که دانش و اطلاعات با ظهور ابرکامپیوترها گسترده ‌و فراگیر شده است. دانشی که به بشر این امکان را می‌دهد تا با ایجاد شبکه های پیچیده اقتصادی و سیاسی و فرهنگی بتواند بر مشکلات خود غلبه کند.

وی افزود: ظهور اینترنت و کامپیوتر هم آنجا که هزاران اطلاعات و فضای سه بعدی و نزدیک به زندگی شخصی را ارایه می‌دهد در بحث تربیتی هم تاثیر گذار شده است.
به گفته کاظمی، در گذشته های دور نهاد خانواده، مدرسه و جامعه نهادهای موثر تربیتی بودند که شکل گیری شخصیت و تربیت را بر عهده داشتند، امروزه فضای دیگری به این سه نهاد اضافه شده که همان فضای سایبری و مجازی است و ضریب نفوذ و میزان حضور دانش آموزان در آنجا بیشتر است.

به گزارش ایتنا از ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ضمن تاکید بر این که فضای مجازی می تواند به عنوان نهاد ارزشمند تربیتی مدنظر قرار بگیرد، تصریح کرد: شرط رسیدن به این امر نگاه تمام ساحتی به امر تربیت است، اما متاسفانه فضای مجازی در تعلیم تربیت تک ساحتی است و نقش تربیتی کمرنگی دارد.

کاظمی افزود: دانش آموزان هم پیش از این در فضای فیزیکی مدرسه، خانه و اجتماع رشد می کردند، اما امروز فضای سومی با عنوان فضای مجازی به میدان رشد ورود کرده است که به مثابه جنگل بدون قانون یا اقیانوس پر عمقی است که دانش آموز را غرق می کند؛ فضایی خطرناک که نظارتی بر آن نیست.

کاظمی شاهد این امر را حضور 20 میلیون کاربر زیر هجده سال از 56 میلیون کاربران سراسر کشور عنوان کرد و یادآور شد: این کاربران بدون آموزش مهارت های لازم در این فضا وارد شده اند. در حالی که اگر خوب استفاده شود بنا به گفته رهبر انقلاب، این کارزار فکری به سود ما است، اگر وارد میدان شویم. 
 
کد مطلب: 54949
برچسب ها: اینترنت تبلت
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
در هفته 20-80 ساعت یعنی آمار کشک هست
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام