کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحول دیجیتالی با افراد شروع می‌شود؛ نه فناوری

سايت خبری ايتنا , 18 آذر 1397 ساعت 10:25

ایتنا - در سطوح بنیادین، دیجیتال یعنی تجربه مشتری، یعنی تغییر روش عملکرد شرکت و توسعه راهکارهای جدید برای مشتریانی که از فناوری‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند.


واژه دیجیتال، به فناوری اطلاق می‌شود ولی واژه تحول، به افراد و ایجاد انگیزه در گروه‌ها برای تغییر طرز تفکرشان دلالت می‌کند.
در اینجا سخنان جاستین رایت، مدیر ارشد اطلاعات در شرکت آمریکاس (فعال در زمینه معماری، طراحی و مهندسی در ایالات متحده) را پیرامون تحول طرز فکر در شرکت وی مرور می‌کنیم.
 
به گزارش ایتنا، در سطوح بنیادین، دیجیتال یعنی تجربه مشتری، یعنی تغییر روش عملکرد شرکت و توسعه راهکارهای جدید برای مشتریانی که از فناوری‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند.
مثلاً در گذشته طراحی‌ها روی کاغذ انجام می‌شدند ولی اکنون در کامپیوترها صورت می‌گیرند. برای ما، دیجیتال به معنای آن است که بتوانیم اطلاعات را به‌گونه‌ای مشارکتی‌تر با تمام فراهم‌کنندگان خدمات به اشتراک بگذاریم.
 
مثال دیگر، داده‌هاست. وقتی که تمام داده‌های پیرامون یک طراحی و پروژه ساختمانی یا پاکسازی زیست‌محیطی روی یک صفحه گسترده یا یک پایگاه داده قرار داشته باشند، به دشواری می‌توان آنها را تفسیر کرد. ولی با قرار دادن یک واسط گرافیکی روی داده‌ها، با بصری‌تر کردن آنها، این امکان را در اختیار مشتریان‌مان می‌گذاریم تا با یک نگاه، به داده‌ها پی ببرند.
 
برای ما، نخستین گام، عبارت بود از درنظر گرفتن یک راهبرد برای شرکت تا کمک کند به پیشتاز دیجیتالی تبدیل شویم.
در راستای این راهبرد، لازم بود سه گروه عمده با یکدیگر هماهنگ شوند: نخست، گروه تجاری یعنی کسانی که برای مشتریان کار می‌کنند؛ دوم، گروه دیجیتال یعنی کسانی که راهبر ما در مسیر تحول دیجیتالی هستند و سوم، گروه فناوری اطلاعات که فناوری لازم برای ارائه راهبرد مدنظر را فراهم می‌سازند.
 


گام بعدی، این بود که اطمینان حاصل کنیم مدل عملیاتی ما، واقعاً کمک می‌کند به راهبردمان برسیم.

آخرین گام نیز این بود که خودمان را به‌گونه‌ای سامان‌دهی کنیم که پشتیبان مدل عملیاتی و راهبرد باشیم.
اکنون، ما در یک وضعیت بسیار مشارکتی قرار داریم؛ در این موقعیت، سه گروه بالا با یکدیگر همکاری دارند.

در پایان، باید گفت که مردم دوست ندارند فکر کنند مجبور هستند کاری انجام دهند؛ آنها مایلند صدای‌شان شنیده شود و ایده‌های‌شان را نیز هم‌رسانی کنند. اگر احساس کنند که در محیط اکوسیستم خود می‌توانند منشأ اثر باشند، می‌شود آنها را در مسیر درست هدایت کرد.
بهتر است با آنان تماس‌های مرتب برقرار نمود و از آنها پرسید که با چه مسائلی دست‌به‌گریبان هستند. سپس با آنها به همراهی پرداخت تا احساس کنند که در این مسیر تنها نیستند.
 


کد مطلب: 54942

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54942/تحول-دیجیتالی-افراد-شروع-می-شود-نه-فناوری

ايتنا
  https://www.itna.ir