۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۴

9 روش بسیار کم هزینه برای درس خواندن و یادگیری بهتر در خانه

یکی از روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن هزینه‌هایتان را پایین بیاورید و با قیمت کمتری آموزش ببینید، خرید و دانلود انواع کتاب های دانشگاهی است.
9 روش بسیار کم هزینه برای درس خواندن و یادگیری بهتر در خانه
---------------------- رپرتاژ آگهی -------------------


مدت‌هاست که تب شرکت کردن در انواع کلاس‌های آموزشی و کمک آموزشی بالا گرفته است. شرکت در این کلاس‌ها برای موفقیت بیشتر در تحصیل و یادگیری است؛ اما آیا واقعا لازم است برای یادگیری بیشتر حتما در این کلاس‌ها شرکت کنید یا روش‌های کم‌هزینه‌تر و مشابهی هم وجود دارد؟ واقعیت این است که روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند کارکردی مشابه شرکت در کلاس‌های آموزشی داشته باشد. در این مقاله با 9 روش کم‌هزینه برای درس خواندن و یادگیری در خانه آشنا می‌شوید.

1- کمک گرفتن از اپ آموزشی
کافی است یک جستجوی ساده کنید و دنبال اپلیکیشن‌هایی بگردید که دسترسی شما به اساتید و منابع درسی آن‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. اگر هم زبان انگلیسی‌تان خوب است می‌توانید دنبال دوره‌های رایگان و آنلاین دانشگاه‌های خارجی بگردید که با حیطه مورد علاقه یا مورد نیازتان در ارتباط هستند. گاهی هم ویدئوهای متنوعی روی اینترنت پیدا می‌شود که هدف آن‌ها آموزش بهتر است. استفاده از این منابع شما را چند گام جلوتر از بقیه قرار می‌دهد و در عین حال اطلاعات به روز در اختیارتان می‌گذارد.

2- کتاب صوتی بگیرید
بعضی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها امکان دانلود رایگان بهترین کتاب های صوتی فارسی را به کاربرانشان می‌دهند، برخی دیگر نیز دانلود رایگان بعضی کتاب‌های انگلیسی را هم برای اعضا ممکن کرده‌اند. از این فرصت‌ها استفاده کنید و برای یادگیری هر چه بیشتر سراغ بهترین منابع در دسترستان، از جمله کتاب‌های صوتی، بروید.

3- ارتباط برقرار کنید

واقعیت این است که هر دانش‌آموز یا دانشجوی سال پایینی، تعدادی دوست سال بالایی دارد که قبلا به منابع درسی مورد نیاز او دسترسی داشته‌اند. بعضی از سال بالایی‌ها یا حتی فارغ التحصیلان خوشحال می‌شوند جزوه‌ها و کتابهایشان را به شما قرض یا حتی هدیه دهند. بعضی‌های دیگر هم دوست دارند منابعشان را با قیمتی کمتر از خریدشان به شما بفروشند. برای استفاده از هر کدام از این شرایط لازم است با اطرافیانتان در ارتباط باشید و مهارت ارتباطی‌تان را بهبود ببخشید. اگر دسترسی‌تان به سال بالایی‌ها را از دست داده‌اید، می‌توانید از طریق جستجو در شبکه‌های اجتماعی دوستان دانشجویتان را پیدا کنید و با آن‌ها در تماس باشید و ببینید می‌توانند بعضی از کتاب‌های مورد نظرتان را قرض بدهند؟ اگر خودشان به این منابع دسترسی نداشتند یا کتاب‌ها را به کس دیگری داده بودند، از آن‌ها بخواهید شخص هم‌دوره دیگرشان را به شما معرفی کنند.

4- کتابخوانی با هزینه کم
همه ما می‌دانیم که مدتی است کاغذ کم شده و قیمت کتاب‌های چاپی بالا رفته است. همین مسئله دسترسی بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان به انواع کتاب‌ها را کم یا تهیه آن‌ها را با مشکل رو‌به‌رو کرده است و هزینه تهیه کتاب‌ها را بالا برده است.
یکی از روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن هزینه‌هایتان را پایین بیاورید و با قیمت کمتری آموزش ببینید، خرید و دانلود انواع کتاب های دانشگاهی است. می‌توانید اپ فروشگاه‌های آنلاین کتاب را روی گوشی یا تبلتتان نصب کنید و به جای اینکه در انقلاب از یک مغازه به مغازه دیگری بروید و سراغ کتاب مورد نظرتان را بگیرید، با کمتر از یک دقیقه زمان، کتابتان را روی اپلیکیشن مورد نظر پیدا کنید و به راحتی بخرید.

5- بازگشت به کتابخانه‌ها
از زمانی که ترافیک زیاد شده، خیلی‌ها قید کتابخانه رفتن را زده‌اند؛ در حالی که کتابخانه هنوز هم یکی از بهترین منابع بسیار کم هزینه برای آموزش بهتر است. با یک هزینه بسیار پایین می‎‌‌توانید یک سال عضو کتابخانه شوید و هر بار به کتابی نیاز داشتید آن را امانت بگیرید و به خانه بیاورید. اگر در تهران زندگی می‌کنید و دانشجو یا فارغ التحصیل کارشناسی ارشد هستید، استفاده از امکانات خوب کتابخانه ملی را از دست ندهید و اگر دانشجوی دوره کارشناسی هستید سر زدن به کتابخانه دانشگاه تهران یا حتی دانشکده خودتان را در برنامه‌تان قرار دهید.

6- تشکیل دادن حلقه مطالعاتی
 
برایتان پیش آمده یکی از فکرهایتان را با صدای بلند به کسی بگویید و بعد ناگهان متوجه نکات تازه‌ای درباره آن طرز فکرتان شوید؟ واقعیت این است که گاهی وقت‌ها بلند فکر کردن و به اشتراک گذاشتن افکار با دیگران امکان بررسی آن‌ها را از دیدگاه‌های متفاوتی به ما می‌دهد، دیدگاه‌هایی که تا وقتی فکر را برای خودمان نگه داشته بودیم، متوجهش نشده بودیم. مطالعه گروهی یا تشکیل حلقه مطالعاتی هم همین طور است. به جای اینکه پولتان را صرف ثبت نام در کلاس‌های کمک آموزشی کنید، اول از جمع دوستان و هم‌کلاسی‌هایتان بخواهید روز و ساعت خاصی را برای دور هم جمع شدن و درس خواندن انتخاب کنند. در این جلسه‌ها ابتدا بخش‌هایی از جزوه یا کتاب را به دقت بخوانید و سپس در مورد آن حرف بزنید. احتمال اینکه یادگیری‌تان بیشتر شود، بسیار بالاست.

7- روشتان را پیدا کنید
هر کس برای یادگیری روشی دارد؛ حافظه بعضی‌ها تصویری است؛ این افراد با دیدن صفحات کتاب بهتر یاد می‌گیرند. بعضی‌ها شنیداری هستند و ممکن است با شنیدن کتاب‌های صوتی بهتر یاد بگیرند. بعضی‌ها تجربی هستند و دوست دارند چیزی را که یاد گرفته‌اند، برای بقیه توضیح دهند تا برای خودشان هم جا بیفتد. بعضی‌ها با یک بار خواندن کلیت مطالب را می‌فهمند؛ اما برای یادگیری جزئیات نیاز به تکرار دارند. برای اینکه متوجه شوید از بین انواع روش‌های یادگیری، کدام برای شما مناسبتر است فرصت را از دست ندهید و روی بهبود آن روش کار کنید.

8- فلش کارت و یادداشت برداری
برای اینکه بتوانید یادگیری‌تان را در خانه افزایش دهید، از یادداشت‌برداری و خلاصه نویسی غافل نشوید؛ به خصوص اگر با نوشتن بهتر یاد می‌گیرید. استفاده از فلش کارت هم یکی دیگر از راه‌های استفاده از خلاصه کتاب‌هاست که باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود و هم می‌توانید در هر شرایطی کارت‌ها را همراه داشته باشید و از آن‌ها استفاده کنید.

9- تهیه منابع اصلی
به خاطر داشته باشید از بین فهرست بلند بالای کتاب‌های مرجعی که به شما معرفی می‌شود، تنها تعداد کمی در اولویت خرید هستند. بهتر است با اطرافیانتان خوب مشورت کنید و این منابع را شناسایی کنید. شما در عین حال می‌توانید هر کدام از اعضای تیم مطالعاتی‌تان را موظف به تهیه یکی از منابع کنید و تا پایان ترم این کتاب‌‎ها را به یکدیگر قرض دهید.
 
 
 
کد مطلب: 54936
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام