۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۲

حرکت مرورگر واقعیت مجازی “Firefox Reality” به سمت جهانی شدن

ایتنا- مرورگر واقعیت مجازی موزیلا به نام "فایرفاکس ریلیتی" قرار است که به زودی از هفت زبان جدید پشتیبانی کند، دارای قابلیت بوک‌مارکینگ (نشانه گذاری) شود و به قابلیت‌های دیگر مجهز ‌شود.
حرکت مرورگر واقعیت مجازی “Firefox Reality” به سمت جهانی شدن
موزیلا اخیرا یک ورژن جدید از مرورگر وب خود که مخصوص هدست‌‌های واقعیت مجازی توسعه پیدا کرده است را معرفی کرد.
فایرفاکس ریلیتی یک مرورگر متن باز است و رابط کاربری آن مخصوص استفاده راحت بر روی هدست‌‌های واقعیت مجازی پیاده‌سازی شده است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، موزیلا اعلام کرد که به‌زودی یک به روزرسانی جدید و کلی از فایرفاکس ریلیتی به بازار عرضه خواهد کرد که مخصوص هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است و از هفت زبان جدید پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌های مهم دیگری هم به این مرورگر اضافه شده است.
 
موزیلا این مرورگر را در ماه آوریل سال جاری میلادی به بازار عرضه کرد و از آن به عنوان راه حلی آسان برای یکپارچه سازی مرورگر با هدست‌ها نام برد.
فایرفاکس ریلیتی در ابتدا از پلتفرم‌های اچ.تی.سی وایو فوکوس و اچ.تی.سی وایو ویو پشتیبانی می‌کرد ولی کم کم هدست‌های دیگری هم به این دو مورد اضافه شد.
 

گفتنی است قبلا این مرورگر فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کرد، ولی در ورژن 1.1 این مرورگر، زبان‌های فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی، چینی، ژاپنی و کره‌ای هم اضافه شده است و در نتیجه کاربران هفت کشور دیگر هم می‌توانند با آسودگی کامل از این اپلیکیشن استفاده کنند.
همچنین فایرفاکس ریلیتی از جست‌وجوی صوتی با هفت زبان دیگر هم پشتیبانی خواهد کرد.
 
قابلیت جدید دیگری هم به این مرورگر اضافه شده است که بر اساس آن، کاربر می‌تواند از حالت نمایش تئاتر با قابلیت پخش ویدیو با نمای 360 درجه پشتیبانی کند.
این مرورگر جدید می‌تواند در نوار URL از پیشنهاد جست‌وجو نیز استفاده کند و از این به بعد از قابلیت بوک‌مارکینگ یا نشانه گذاری هم بهره خواهد برد.
البته در حال حاضر این قابلیت محدود به ذخیره و بررسی داخلی است و همگام‌سازی آن با دستگاه‌های دیگر به زودی انجام خواهد شد.
 
کد مطلب: 54929
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام