۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۱۲

مایکروسافت؛ ارزشمندترین شرکت دنیا پس از شکست اپل

ایتنا- سرانجام و پس از تلاش شبانه روزی شرکت مایکروسافت پس از هشت سال موفق شد که از شرکت اپل پیشی بگیرد و خود را به عنوان ارزشمندترین شرکت دنیا معرفی کند.
مایکروسافت؛ ارزشمندترین شرکت دنیا پس از شکست اپل
شرکت مایکروسافت پس از هشت سال تلاش مداوم و شبانه روزی توانست که از لحاظ ارزش کل سهام، شرکت اپل را پشت سر بگذارد و در واقع رتبه نخست دنیا به لحاظ ارزشمندی را از آن خود نماید.
شرکت مایکروسافت توانست به ارش کل سهام بالغ بر 812.93 میلیارد دلار دست یابد و از اپل با 812.60 میلیارد دلار سبقت بگیرد.

به گزارش ایتنا به نقل از ورج، شاید این مقدار کم اهمیت چندانی نداشته باشد اما با این وجود، در هشت سال اخیر هرگز چنین اتفاقی نیفتاده بود و این بیانگر رشد بی‌بدیل شرکت مایکروسافت در حوزه‌های مختلف فناوری و جلب اعتماد مخاطبان است. مایکروسافت با این کار حتی در مدتی کوتاه، به عنوان ارزشمندترین شرکت دنیا شناخته می‌شود.
 
البته شرکت اپل هم از پای نخواهند نشست و مسلما تلا‌ش خواهد کرد که این مقام مهم را از مایکروسافت بازپس گیرد و به رتبه قبلی خود بازگردد.
نیویورک تایمز در پست خود نوشت که اپل نخستین بار در سال 2010 توانست این مقام را از مایکروسافت بگیرد و تا سال 2018 به طور کامل از این موقعیت محافظت کرد.
 

رشد انبارهای اپل نسبت به پنج سال پیش به شدت افزایش یافته است و اوایل سال جاری میلادی این عدد به حدود یک تریلیون دلار می‌رسید. فروش آیفون حدود 60 درصد از کل درآمد شرکت اپل را تشکیل می‌دهد و با این اتفاق، ارزش کلاهای انبار اپل بیش از پیش کاهش خواهد یافت.
اپل در اولین گام اعلام کرد که به علت فروش ضعیف آیفون ایکس.اس، قصد دارد که تولید آیفون ایکس را افزایش دهد و به حالت قبل بازگرداند.
 
سیاست بعدی اپل این است که دیگر هیچ مطلبی در مورد نحوه و میزان فروش آیفون، آی‌پد و مک منتشر نخواهد کرد و همین کار موجب می‌شود که محاسبه و پیش‌بینی دقیق برای تحلیلگران مشکل شود. مایکروسافت اخیرا موفق شد که شرکت آمازون را پست سر بگذارد و مشخص است که کسب و کاری موفق‌تر از همیشه را رقم خواهد زد.
 
کد مطلب: 54923
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام