کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ورود آمازون به بخش بهداشت و درمان:

نرم‌افزاری که به کاوش سوابق پزشکی می‌پردازد

سايت خبری ايتنا , 17 آذر 1397 ساعت 19:10

ایتنا - گفته می‌شود این نرم‌افزار به مراکز پزشکی در کاهش هزینه‌ها کمک شایانی خواهد کرد.


به گزارش ایتنا به نقل از وال‌استریت‌ژورنال، آمازون نرم‌افزار جدیدی عرضه کرده که می‌تواند برای یافتن اطلاعات، به کاوش سوابق پزشکی بپردازد.
گفته می‌شود که این نرم‌افزار می‌تواند به پویش سوابق دیجیتالی بیماران پرداخته و از آنها داده استخراج کند.
 
دست‌اندرکاران این حوزه در هنگام درمان بیماران و نیز بیمارستان‌ها به‌منظور کاهش هزینه، می‌توانند از این نرم‌افزار استفاده کنند. مات وود (مدیر هوش مصنوعی در خدمات وب آمازون) می‌گوید: «ما می‌توانیم کاملاً و به‌طور خودکار، جزئیات بیماران را با صحت بسیار بالایی شناسایی کنیم.»
 
آمازون به‌منظور تحلیل سوابق پزشکی، از یادگیری ژرف برای آموزش نرم‌افزارهای خود استفاده می‌کند. بنابر گفته‌های تاها کاس-هاوت (مدیر پیشین اطلاعات بهداشت و درمان در FDA که چند ماه پیش توسط آمازون به خدمت گرفته شد)، این نرم‌افزار بهتر از برنامه‌های مشابه عمل کرده و توانسته است داده‌های مربوط به بیماران، تجویزها، دستورهای آزمایشگاهی و غیره را بدست آورد و همگی آنها را در گزارشی در قالب یک صفحه گسترده مرتب کند.
 

 
گفتنی است این تازه‌ترین کوشش آمازون برای ورود به حوزه بهداشت و درمان است.
سال گذشته نیز گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه گروهی در این شرکت سرگرم کار بر روی پروژه‌های مرتبط با بهداشت و درمان است و در طی چند ماه گذشته نیز با خرید یک داروخانه آنلاین، یک بخش مجزایی متمرکز بر این حوزه تشکیل داد.
 
در ماه آوریل (فروردین)، گزارش‌ها نشان می‌داد که فیس‌بوک مشغول کار روی پروژه‌ای بود که از اطلاعات پزشکی و همچنین داده‌های کاربری فیسبوک استفاده می‌کرد تا بررسی شود که آیا داده‌های اجتماعی می‌توانند در امر درمان و مراقبت از بیمار مؤثر واقع شوند یا نه.
 
با وجود این‌همه موارد نقض امنیتی و افشای داده‌ها که این روزها شاهد آن هستیم و گزارش آنها به گوش می‌رسد، فعالیتهای آمازون برای کاوش سوابق پزشکی بیماران، می‌تواند به این دغدغه‌ها بیشتر دامن بزند.
 


کد مطلب: 54914

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54914/نرم-افزاری-کاوش-سوابق-پزشکی-می-پردازد

ايتنا
  https://www.itna.ir