۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۵

تراشه‌های جدید با شکل و شمایلی جالب

ایتنا - تراشه‌های هوش مصنوعی جدید گراف‌کور آنقدر زیبا هستند که بعید است بتوانید مانند آنها را جای دیگری ببینید.
تراشه‌های جدید با شکل و شمایلی جالب

در بازار رو به رشد و پرشتاب تراشه‌های کامپیوتری که رهبری آن را ان‌ویدیا و اینتل برعهده دارند، احتمالاً با نام گراف‌کور آشنا نباشید.
 
به گزارش ایتنا به نقل از TheVerge، گراف‌کور، شرکتی نوپا در انگلستان و فعال در زمینه سخت‌افزارهای برخوردار از هوش مصنوعی است.
این شرکت نیمه‌رسانا، شتاب‌دهنده‌هایی برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین توسعه می‌دهد و هدف آن، ساختن یک واحد پردازنده هوشمند (IPU) موازی است که بتواند تمام مدل یادگیری ماشین را در داخل پردازنده نگه دارد.
 
این شرکت برای آنکه خودش را به غول‌ها برساند، از عملکرد بهتر ریزپردازنده‌ها و تیغه‌های سرور خودش که با سلیقه زیبایی‌شناسی خاصی آنها را طراحی کرده، تعریف و تمجید می‌کند و معتقد است در انجام برخی از کارهای هوش مصنوعی، کارآمدتر هستند.
گراف‌کور امیدوار است محصولات آن بتوانند در صدر محصولات موجود در بازار قرار بگیرند؛ هرچند که واقعاً شاید شما هیچوقت آنها را نبینید.
 
تراشه سخت افزاری انویدیا
 
متأسفانه افراد اندکی هستند که واحدهای پردازنده رنگی را می‌توانند ببینند. همانطور که عکس‌های مربوط به گراف‌کور نیز نشان می‌دهند، پوسته‌ها در داخل یک تیغه سرور قرار می‌گیرند و با سخت‌افزارهای دیگر، دست‌کم تا حدی پوشیده می‌شوند.

گراف‌کور همچنین می‌بایست یک چاه گرمایی خاص بسازد تا پردازنده را خنک نگه دارد.
البته می‌توان گفت که این طراحی با جلوه بصری خود، یک قدم جلوتر از پردازنده‌های ان‌ویدیا است.
 
آنطور که معلوم است، در قسمت درونی، طرح رنگی تا مقاطع بیرونی امتداد دارد و برای چاهک‌های گرمایی هم اشکال متنوعی درنظر گرفته شده است.

بنابراین اگر شما یا هر کس دیگری به جز مهندسین سرور، احتمالاً قرار است واحدهای پردازنده گراف‌کور را نبینید، بهتر است بدانید و باور داشته باشید که این طرح جدید و متحول واقعاً باعث متمایز شدن گراف‌کور از مابقی رقبا خواهد شد.
 
تراشه سخت افزاری
 
کد مطلب: 54896
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام