۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰

هوش مصنوعی را باید ساخت یا باید خرید

ایتنا- پژوهشگران و موسسات مختلف روی این موضوع کار کردند که باید برای راه اندازی سیستم هوش مصنوعی باید از روش خرید استفاده کرد یا باید با همکاری با متخصصان آن را در سیستم ساخت.
هوش مصنوعی را باید ساخت یا باید خرید
سازمان‌ها و افراد مختلف برای راه‌اندازی سیستم هوش مصنوعی از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. بعضی از افراد و سازمان‌ها روش خرید را بکار می‌برند و این سیستم را به راحتی خریداری می‌کنند؛ ولی برخی دیگر، با بکارگیری متخصصان مختلف این فناوری را برای نهاد خود می‌سازند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، پژوهشگران به تازگی بر روی این موضوع کار کردند که باید از کدام روش برای استفاده از هوش مصنوعی استفاده کرد.
رهبران کسب و کارهای مختلف پاسخ‌های مشابهی به این موضوع دادند. نخست اینکه هوش مصنوعی به معنای حقیقی کلمه برای تمامی کسب و کارها مفید است.
 
بسیاری از این رهبران بر این باور بودند که در صورتی که اساس و هسته یک سازمان بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده باشد، حتما باید این سیستم را به کمک کارشناسان خبره ساخت و در سازمان راه‌اندازی کرد، ولی در چنین شرایطی لزوما خود سازمان باید از این سیستم مراقب کند و آن را به‌روزرسانی نماید.
 

از سوی دیگر، در صورتی که یک سازمان دارد از هوش مصنوعی برای ارائه خدمات خود استفاده می‌کند یا از این فناوری بهره می‌برد، باید بررسی کرد که آیا راهکارهای موجود برای حل مسائل کفایت می‌کند و پاسخ دادن به این سوال نیاز به پژوهش موشکافانه و دقیق دارد.
مشکل اینجاست که وقتی صحبت از هوش مصنوعی می‌شود، افراد به دو نکته می‌رسند.
 
نکته اول عدم وجود استعداد و نکته دوم عدم وجود تجربه و تخصص کافی در یک زمینه است. به همین خاطر بسیاری از نهادها قبل از هر چیز تلاش می‌کنند از استعداد و تخصص خود بهره‌مند شوند. در صورتی که مسئله با دو نکته مذکور حل نشود، هوش مصنوعی می‌تواند راهگشا باشد.
 
کد مطلب: 54887
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام