کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طراحی صوتی فضایی، کلید موفقیت در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

سايت خبری ايتنا , 16 آذر 1397 ساعت 16:04

ایتنا- وقتی صحبت از تصویر و حرکت آن به میان می‌آید، صدا بخش مهم و قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد.به همین خاطر وقتی نوبت به پیشرفت در حوزه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌رسد، باید به مسئله طراحی صوتی توجه خاصی شود.


پژوهشگران، بررسی‌های زیاد و متعددی روی مسئله واقعیت مجازی انجام دادند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که برای پیشرفت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باید به مسئله صدا توجه خاصی کرد؛ چون طراحی صوتی در مسئله واقعیت مجازی و افزوده نقش مهم و بسزایی دارد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از ونچربیت، شاید صدا به چشم نیاید و موضوعی مرئی و قابل مشاهده نباشد؛ صدا در واقع لرزشی است که در مولکول‌های هوا ایجاد می‌شود ولی تأثیری که بر افراد می‌گذارد کاملا متفاوت است.
در واقع فهم موضوع رشد در دنیای مدرن به مطابقت با نیاز با نیاز بازار و مخاطبان در رابطه با صدا بستگی دارد. ذهن مخاطب به موضوع صدا به شدت واکنش می‌دهد.
 
موضوع صدای فضایی یکی از مسائلی است که شرکت‌ها به آن اهمیت ویژه می‌دهند و سعی دارند که در واقعیت مجازی و افزوده از این فناوری استفاده کنند.
بدون یک طراحی صوتی مناسب، ایجاد یک تجربه ماندگار در ذهن کاربر ممکن نیست.
اگر به مسئله صدا به شکل ویژه نگاه نشود، کیفیت کار با اشکال روبرو می‌شود و نه تنها نمی‌تواند مخاطب را جذب کند، بلکه موجب دفع و زدگی او از فناوری هم می‌گردد.

 

در واقع طراحی صوتی برای درک و شناخت کاربر  بسیار مهم است و به راحتی می‌تواند کاربر را به سمت خود بکشد و ظرفیت یادآوری و حفظ آن موسیقی در ذهن کاربر را بالا می‌برد.
به همین خاطر وقتی صدا به کمک تصویر می‌آید نقشی ماندگار در ذهن کاربر به جای می‌گذارد.
 
موسسات و شرکت‌های مختلف در پی این هستند که با ارائه یک تجربه عالی به کاهش استرس و ارتقای موقعیت‌های احساسی مثبت کمک کنند.
مطالعات مختلف نشان می‌دهد که گوش دادن به موسیقی برای مدیریت استرس مفید است و تأثیر این موضوع با یک طراحی صوتی فضایی بهتر هم خواهد شد.
 


کد مطلب: 54884

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54884/طراحی-صوتی-فضایی-کلید-موفقیت-واقعیت-مجازی-افزوده

ايتنا
  https://www.itna.ir