۰
plusresetminus
دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶

گوشی تعمیری که در خارج کشور تعویض شود، مشمول پرداخت هزینه گمرکی است؟

ایتنا - پس از اجرای کامل طرح رجیستری به تدریج با درگیری تعداد بیشتری از مردم با این طرح، سوالات مختلفی برای مردم پیش می‌آید.
گوشی تعمیری که در خارج کشور تعویض شود، مشمول پرداخت هزینه گمرکی است؟

برای جلوگیری از بروز مشکل در رجیستری گوشی‌ تعمیری، صاحب گوشی باید از تعمیرکار بخواهد، حتما شناسه اصلی را روی گوشی بارگذاری کند، برخی افراد می‌گویند پس از تعمیر یا تعویض گوشی در خارج کشور آیا باید هزینه گمرکی بپردازند؟

به گزارش ایتنا از فارس، در مجموعه پیگیری‌ها از سوالات مردم در طرح رجیستری، دیروز در خبری با عنوان «چرا برخی موبایل‌های رجیستر شده پس از تعمیر غیرفعال می‌شوند؟» علت و روش اصلاح این مشکل بیان شد و گفته شد که علت این امر، تغییر سهوی شناسه IMEI گوشی پس از تعمیر اساسی است و در این مورد صاحب گوشی باید از تعمیرکار بخواهد شناسه گوشی را به حالت قبل تغییر دهد.
سپس، برخی کاربران موبایل که دچار این مشکل بوده‌اند در واکنش به این خبر اعلام کردند که گوشی‌شان در خارج از کشور تعمیر شده که از تغییر شناسه گوشی اطلاع نداشته‌اند یا گوشی‌شان به طور کامل تعویض شده و در این حالت که دیگر به تعمیرکار دسترسی ندارند دستورالعمل چیست؟ آیا برای گوشی تعویضی باید هزینه گمرکی بپردازند؟

پیگیری‌های مجدد از این موضوع به این پاسخ ختم شد که: «اگر گوشی کارکرده بنا به هر دلیلی در فروشگاه های خارج یا داخل کشور تعمیر یا تعویض شده و این کار منجر به تغییر IMEI (شناسه) گوشی شده است که در نتیجه آن کاربر پیامکی مبنی بر قطع سرویس  از سامانه همتا دریافت کرده باشد یا قطع سرویس شده باشد، برای اصلاح موضوع باید وارد سایت همتا شده و در بخش گوشی تعمیری با اظهار IMEI گوشی قبلی و IMEI گوشی جدید اقدام به ثبت گوشی تعمیری کند.»
بنابراین اگر یک گوشی پس از تعمیر حتی تعویض شده باشد نیاز به پرداخت هزینه گمرکی نیست.
کد مطلب: 54880
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام