۰
plusresetminus
دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵

هوشمندترین زیردریایی دنیا سبک‌تر از موتور سیکلت + ویدیو

ایتنا - این زیردریایی با جثه کوچک با بدنه 2.85 متر، عرض 40 سانتی‌متر و وزن 340 کیلوگرم به پیشرفته‌ترین سیستم دیجیتالی موجود مجهز شده است.
هوشمندترین زیردریایی دنیا سبک‌تر از موتور سیکلت + ویدیو
در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی «یوروناوال» در پاریس، شرکت Saab آخرین مدل از زیردریایی خود موسوم به «لایت‌وِیت تورپدو» (SLWT) را به عنوان فناورانه‌ترین زیردریایی نظامی جهان در معرض دید عموم قرار داد.

به گزارش ایتنا به نقل از گاردین، این زیردریایی که هم اکنون درخواست خرید آن از سوی ارتش سوئد و فنلاند ارایه شده است، علاوه بر دریاهای آرام و آب‌های آزاد می‌تواند در شرایط آب و هوایی دشوار دریای بالتیک و قطب هم به فعالیت خود ادامه دهد.

این زیردریایی با جثه کوچک ساخته شده است که بر این اساس طول بدنه آن 2.85 متر، عرض آن 40 سانتی‌متر و وزن آن 340 کیلوگرم محاسبه می‌شود و با این وجود به پیشرفته‌ترین سیستم دیجیتالی موجود مجهز شده است.

این محصول به باتری‌های لیتیوم یونی مجهز شده است که با هر بار شارژ کامل می‌تواند با سرعت 40 گره دریایی معادل 74 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و در کمتر از یک ساعت تا عمق 300 متری آب فرو رود.

زیردریایی SLWT در اصل یک اسلحه هوشمند است که می‌تواند پس از تشخیص مواضع دشمن به صورت خودکار عمل کند یا از طریق سیستم‌های رادیویی پیشرفته داده‌های خود را در مورد دشمن به مرکز فرماندهی بفرستد و سپس تصمیم نهایی را برای شلیک اتخاذ کند.

این زیردریایی به سیستم هوش مصنوعی مجهز شده است تا پس از تشخیص کشتی یا زیردریایی دشمن، موقعیت پیش‌رو را به دقت اسکن کند و داده‌های آن را در آن واحد در اختیار مرکز فرماندهی بگذارد. برای این زیردریایی حسگرهای هوشمند مخصوص تشخیص دما یا صدای اضافه محیط به واسطه حضور کشتی دشمن در نظر گرفته شده است و رایانه مرکزی آن می‌تواند تمام مین‌های دریایی، زیردریایی‌های درحال شنا و ... را تا شعاع چندین کیلومتری شناسایی کند.
 
در اینجا تصویر ویدیویی منتشر شده از سوی شرکت سازنده این زیردریایی هوشمند منتشر شده است.
 
 
کد مطلب: 54875
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام