۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰

تشخیص احتمال ابتلا به افسردگی با استفاده از هوش مصنوعی

ایتنا – پژوهشگران با بررسی پست‌های فیس‎بوکی کاربران به وسیله هوش مصنوعی، توانستند احتمال ابتلا به افسردگی را سه ماه زودتر از شیوه‌های کنونی تشخیص، پیش‌بینی کنند.
تشخیص احتمال ابتلا به افسردگی با استفاده از هوش مصنوعی

پژوهشی که به تازگی در آمریکا صورت گرفته نشان می‌دهد که با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان احتمال ابتلا به افسردگی را تشخیص داد.
در این شیوه، پژوهشگران با بررسی پست‌های کاربران در فیس‎بوک، توانستند سه ماه زودتر از شیوه‌های تشخیص و درمان رایج، احتمال افسرده شدن افراد را پیش‌بینی کنند.
 
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی به نقل از وب‌سایت روزنامه ایندیپندنت، در بررسی‌های اولیه این روش، از الگوریتم یادگیری ماشین که خود یکی از زیرشاخه‌های هوش مصنوعی به حساب می‌رود، استفاده شده است.
 
کارشناسان پیشتر هشدار داده بودند که استفاده مکرر از شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیس‎بوک، پتانسیل ابتلا به افسردگی در کاربران این شبکه‌ها را افزایش می‌دهد.
 
صاحبنظران می‌گویند داده‌هایی که از پست‌ها و تعاملات کاربران در شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آید، بسیار غنی و ارزشمند است و از آنها می‌توان در حوزه‌های گوناگون استفاده نمود.
 




دکتر یوهانس آیشتاد (Johannes Eichstaedt) یکی از نویسندگان ارشد این تحقیق و بنیانگذار پروژه جهانی خوشبختی می‌گوید اطلاعات مندرج در شبکه‌های اجتماعی حاوی نشانگرهایی شبیه ژنوم است.
 
وی مدعی است ما با استفاده از روش‌هایی مشابه شیوه‌های شگفتی که در ژنومیک استفاده می‌شود، می‌توانیم برای یافتن این نشانگرها، داده‌های شبکه‌های اجتماعی را جستجو کنیم.
وی می‌گوید: به نظر می‌رسد در این شیوه، کاملاً بتوان افسردگی را تشخیص داد.
 
پژوهش مزبور در هفته نامه علمی Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.
 
جالب است بدانید این نشریه که به اختصار PNAS نامیده می‌شود از 103 سال پیش تاکنون در حال انتشار است و به آکادمی ملی علوم در آمریکا وابسته می‌باشد.
 
کد مطلب: 54870
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام