کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پشت پرده تخفیف اپل در ژاپن

سايت خبری ايتنا , 5 آذر 1397 ساعت 1:05

ایتنا – فروش مدل جدید آیفون در ژاپن کمتر از پیش‎بینی‌ها بوده و این شرکت می‌کوشد با ارائه تخفیف، ژاپنی‌ها را به خرید این گوشی تشویق کند.


بر خلاف اکثر برخی پیش‎بینی‌ها، فروش مدل جدید گوشی اپل با نام آیفون ایکس آر (iPhone XR) کمتر از حد انتظار بوده است و این موضوع در یکی از بازارهای هدف این شرکت یعنی ژاپن نمود بیشتری داشته است.
به همین دلیل اپل به شرکای تجاری خود در ژاپن گفته که تخفیف‌هایی برای مشتریان آیفون ایکس آر ارائه دهند.
 
شرکت اپل تلاش دارد با این شیوه، بخشی از مشکلاتش در حوزه فروش را جبران کند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت شبکه خبری CNBC، در اوایل ماه جاری شرکت نیکی (Nikkei) اعلام کرد که اپل از تامین‌کنندگان خواسته است تا طرح‌های خود را برای افزایش تولید آیفون XR لغو کنند.
 
این بدان معناست که تقاضا برای گوشی مزبور، به اندازه پیش‌بینی‌های شرکت اپل نبوده است.
 

مدل های جدید آیفون


جالب اینجاست که آیفون ایکس آر در مقایسه با آیفون اکس ‌اس (iPhone XS) که آن هم به تازگی روانه بازار شده، قیمت پایین‌تری دارد.
 
ضمناً این گوشی بسیاری از قابلیت‌های موجود در دیگر مدل‌های آیفون از قبیل ویژگی شناسایی چهره، صفحه نمایش بزرگ و پشتیبانی از دو سیم کارت را پشتیبانی می‌کند ولی باز هم مشتریان ژاپنی، همان آیفون‌های قدیمی خود را ترجیح می‌دهند.
 
گفتنی است بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده موبایل همچون سامسونگ و گوگل نیز تخفیف‌هایی را به خریداران خود به ویژه در آمریکا ارائه می‌کنند و بنابراین اقدام اپل، چیز عجیب و نامتعارفی محسوب نمی‌شود.
 
به عنوان مثال، اپل فقط در فصل تعطیلات سال گذشته توانسته بالغ بر 77.3 میلیون گوشی آیفون بفروشد.
 


کد مطلب: 54869

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54869/پشت-پرده-تخفیف-اپل-ژاپن

ايتنا
  https://www.itna.ir