۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۴

مدیران شرکت‌های فناوری اطلاعات چه خودروهایی سوار می‌شوند؟

ایتنا – خیلی‌ها دوست دارند بدانند «مارک زاکربرگ» مدیر و موسس فیس‎بوک، «جف بزوس» مدیر و موسس آمازون، «جک ما» مدیر و موسس علی بابا در رفت و آمدهای روزانه خود از چه خودروهایی استفاده می‌کنند.
مدیران شرکت‌های فناوری اطلاعات چه خودروهایی سوار می‌شوند؟

مدیران شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات هر چند ثروت کلانی در اختیار دارند ولی معمولاً زندگی ساده‌ای در پیش می‌گیرند و به نظر می‌رسد استفاده از خودروهای لوکس و گران‌قیمت را نمی‌پسندند.
در واقع آنها استفاده از وسایل نقلیه میان رده و حتی ارزان‌قیمت را ترجیح می‌دهند.
 
به گزارش ایتنا، وب‌سایت Money Makers برخی از خودروهای مورد استفاده مدیران ارشد شرکت‌های معظم حوزه آی‌تی را قید کرده که در اینجا به بخش‌هایی از آن اشاره می‌کنیم:
 
1. جف بزوس (Jeff Bezos) مدیر عامل آمازون و ثروتمندترین شخص جهان که دارایی او به 128 میلیارد دلار می‌رسد، با ماشین ساده و قدیمی خود که یک هوندا آکورد مدل 1996 است رفت و آمد می‌کند.
این خودرو در حال حاضر حدود فقط حدود 4 هزار دلار قیمت دارد.
 
2. استیو بالمر (Steve Ballmer) مدیر سابق شرکت مایکروسافت که ثروت خالص او به 40 میلیارد دلار می‌رسد، به برند کمپانی فورد وفادار است.
وی در رفت و آمدهای روزانه خود از خودروی فورد فیوژن هیبرید که قیمت آن حدوداً 25 هزار دلار است استفاده می‌کند.
 
3. جک ما (Jack Ma) موسس و مدیر ریزنقش علی بابا از ماشین شاسی بلند Roewe RX5 از تولیدات کمپانی خودروسازی سایک (SAIC) استفاده می‌کند.
ماشین این میلیونرِ خودساخته تقریباً 25 هزار دلار قیمت دارد.
 
4. به نظر شما خودروی مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) مدیر افسانه‌ای فیس‎بوک و کسی که چند «ترین‌ها» را با هم دارد چیست؟ جوان‌ترین میلیاردر جهان، ششمین میلیارد دنیا و بنیانگذار بزرگترین شبکه اجتماعی جهان؟
معروف است که زاکربرگ زندگی ساده‌ای دارد و این موضوع در نحوه لباس پوشیدن، مسافرت‌ها و از جمله خودروهایی که در گاراژ دارد به خوبی نمودار است.
 
این مدیر 34 ساله ماشین‌های مختلفی دارد که البته لوکس و گران‌قیمت نیستند؛ مثل سدان سایز متوسط آکوارا TSX، فولکس واگن GTI و هوندا فیت که قیمت هر کدام، از 30 هزار دلار بیشتر نمی‌شود.
 
5. وارن بافت (Warren Buffet) سرمایه‌گذار موفق آمریکایی با دارایی خالص 80 میلیارد دلاری خود، از یک ماشین کادیلاک XTS مدل 2014 استفاده می‌کند که قیمت آن 55 هزار دلار است.
 
6. جیم والتون (Jim Walton) جوان‌ترین پسر موسس فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت و مدیر عامل بانک آروست، با دارایی 47.1 میلیارد دلار، زندگی ساده و بی‌آلایشی دارد.
 



خودرویی که این ثروتمند 70 ساله سوار می‌شود، یک دوج داکوتا (Dodge Dakota) است که قیمت آن فقط حدود 8845 دلار برآورد شده است.
 
7. مایکل بلومبرگ (Michael Bloomberg) تاجر، سیاستمدار و نیکوکار آمریکایی و مدیر عامل شرکت بلومبرگ، هر چند بالغ بر 45 میلیارد دلار دارایی خالص دارد، ترجیح می‌دهد از خودروی شورلت ساب‌اوربان (Chevloret Suburban) که حدوداً 40 هزار دلار قیمت دارد، استفاده کند.
 
کد مطلب: 54868
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام