کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«AI برای همه»: کورسرا آموزش‌های همگانی هوش مصنوعی برای افراد غیرفنی ارائه می‌کند

سايت خبری ايتنا , 10 آذر 1397 ساعت 13:09

ایتنا - این دوره در فاصله اندکی بیش از یک سال از آن آغاز شد ان‌جی یک دوره یادگیری عمیق را در کورسرا با هدف آموزش میلیون‌ها کارشناس جدید AI راه‌اندازی کرد.



اندرو ان‌جی، کارشناس AI و یکی از بنیانگذاران موسسه آموزشی کورسرا، در حرکتی برای دموکراتیزه کردن هوش مصنوعی یک برنامه «AI برای همه» را برای آن دسته از مدیران کسب و کارها که با مسائل فنی آشنایی خاصی ندارند اعلام کرد، که در اوائل سال 2019 وارد پلتفرم کورسرا می‌شود.
 
به گزارش ایتنا به نقل از سیودایو، ان‌جی در بیانیه‌ای اینگونه توضیح داده است که با اینکه مهندسان و دانشمندان داده‌ها می‌توانند از جزئیات فنی AI سر در بیاورند، ولی مدیران کسب و کارها نیز به اطلاع یافتن از فرصت‌های کاربردی برای یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق در سازمانشان، و همچنین آنچه تکنولوژی قادر به انجامش نیست، نیاز دارند.
این دوره به مدیران غیرفنی در جهت ایجاد «یک استراتژی AI پایدار» کمک خواهد کرد و به عنوان منبعی برای کارکنان فنی برای ارائه پیشنهاد به مدیران برای ترویج درک از تکنولوژی عمل خواهد کرد.
 
این دوره در فاصله اندکی بیش از یک سال از آن آغاز شد ان‌جی یک دوره یادگیری عمیق را در کورسرا با هدف آموزش میلیون‌ها کارشناس جدید AI راه‌اندازی کرد.
صدها هزار دانشجو از زمان آغاز به کار آن در پاییز گذشته ثبت‌نام کرده‌اند، و ان‌جی و کورسرا بر روی بسط این دوره با متریال‌ها، منابع و رویدادهای جدید کار می‌کنند.  
 


ان‌جی، در سخنرانیش در فستیوال آتلانتیک در واشینگتون، گفت که نوآوری AI امروزه به لطف افزایش نرم‌افزارهای منبع باز و اشتراکگذاری اطلاعات بین نقش‌آفرینان این حوزه، بیش از همیشه قابل دسترسی شده است. ولی تمرکز توان AI در دستان افراد معدودی بوده است، که برای آنها امکان اعمال کنترل قابل توجهی بر پتانسیل‌ها و قابلیت‌های AI را فراهم می‌آورد.
 
به گفته وی، صنایع خارج از حوزه تکنولوژی برای بهره‌مند شدن از تکنولوژی نیاز به کمک دارند، و مدیریت سازمان نقشی محوری در تضمین و تثبیت توزیع متوازن بازدهی و ثروت دارد.
 
در این راستا، در سال گذشته ان‌جی استارتاپی به نام Landing.ai را راه‌اندازی کرد تا AI و تکنولوژی اتوماسیون از طریق یک سرویس مشاوره‌مانند به صنایع تولیدی انتقال یابد.
 


کد مطلب: 54866

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54866/ai-همه-کورسرا-آموزش-های-همگانی-هوش-مصنوعی-افراد-غیرفنی-ارائه-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir