کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مایکروسافت و گوگل بر روی کروم برای ویندوز در ARM کار می‌کنند

6 آذر 1397 ساعت 10:32

ایتنا - یک نسخه بومی ARM کروم می‌تواند برای کوالکام، مایکروسافت و گوگل بسیار معنادار باشد.


 
مهندسان مایکروسافت و گوگل ظاهرا در حال همکاری برای پشتیبانی از نسخه‌ای از کروم هستند که در ویندوز بر روی ARM اجرا شود.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ورج، وب‌سایت  9to5Google چند مطلب ارسالی مختلف توسط توسط مهندسان مایکروسافت را یافته که در حال کمک به توسعه کروم برای ویندوز 10 بر روی ARM هستند.
این جزئیات در پی آن مطرح می‌شوند که یکی از مسئولان اجرائی کوالکام در ماه گذشته مدعی شد که این شرکت سازنده تراشه در حال کار بر روی یک نسخه ARM کروم برای ویندوز 10 بوده است.
 
یک نسخه بومی ARM کروم می‌تواند برای کوالکام، مایکروسافت و گوگل بسیار معنادار باشد. کروم یکی از محبوب‌ترین اپ‌های دسکتاپ در ویندوز 10 است، و بدون نسخه بومی ARM جدی گرفتن دستگاه‌های ویندوز 10 که از ARM بهره می‌برند برای خیلی‌ها دشوار می‌شود.

 



با این حال، در سال گذشته بود که مایکروسافت نصب‌کننده گوگل کروم را، به این خاطر که خط مشی‌های ویندوز استور را نقض کرده بود، از این استور برداشت. این خط مشی‌ها مرورگرهای رقیب را به استفاده از موتور رندرینگ اج خود ایکروسافت محدود می‌کنند، به ویژه از این جهت که «محصولاتی که وب را مرور می‌کنند باید از موتورهای HTML و جاوااسکریپت فراهمسازی شده توسط پلتفرم ویندوز استفاده کنند.»
مایکروسافت همچنین اپ‌های مرورگر مشابه را برای ویندوز 8 مسدود کرد.
 
در صورتی که مایکروسافت قوانینش را تسهیل نکند، این پشتیبانی بومی از کروم برای ویندوز بر روی ARM را نمی‌توان در ویندوز استور یافت.
کار مایکروسافت و گوگل همچنین می‌تواند به بهبود عملکرد برای اپ‌های مبتنی بر الکترون مانند Slack و Visual Studio Code که بر بخش‌هایی از کروم متکی هستند کمک کند.

مایکروسافت و گوگل همچنین اخیرا در حال همکاری نزدیکی برای افزودن یک گزینه بوت دوگانه ویندوز 10 به کروم‌بوک‌ها، با نام رمز Campfire، بوده‌اند.
اگر این دو شرکت همکاری نزدیک‌تری بر روی این نوع از پروژه‌ها بپردازند، این نشانگر آن خواهد بود که واقعا روزهای تنش و ماجرای Scroogled (وب‌سایتی که مایکروسافت در اعتراض به سیاست‌های تبلیغاتی گوگل راه‌اندازی کرده بود) را پشت سر گذاشته‌اند.
  
 


کد مطلب: 54844

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54844/مایکروسافت-گوگل-روی-کروم-ویندوز-arm-کار-می-کنند

ايتنا
  https://www.itna.ir