۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۵

رایانش کوانتومی به جای هوش مصنوعی

ایتنا - ارقام موجود برای سرمایه‌گذاری و حق اختراع، بیانگر روند رو به رشد حوزه رایانش کوانتومی هستند و تحلیلگران انتظار دارند که همچنان شاهد افزایش این روند باشیم.
رایانش کوانتومی به جای هوش مصنوعی
رایانش کوانتومی، نوعی فناوری مبتنی بر اصول نظریه کوانتوم است، همان نظریه‌ای که سرشت انرژی و ماده را در سطح اتمی و زیراتمی تشریح می‌کند.
اما شرکت‌های مختلف، رویکردهای مختلفی برای رایانش کوانتومی درپیش گرفته‌اند.
 
توضیح یک اصل اساسی می‌تواند در درک درست این حوزه و تمایز آن نسبت به رایانش سنتی، به خوانندگان کمک کند. کامپیوترهای سنتی، دودویی هستند؛ به‌این معنا که هر بیت، می‌تواند در یکی از دو حالت صفر یا یک وجود داشته باشد.
اما شرودینگر نشان داد که ذرات زیراتمی می‌توانند در آن واحد، وضعیت‌های بی‌شماری داشته باشند.
 
مثلاً حالت دودویی برای یک کره می‌تواند به‌این صورت باشد: «قطب شمال» صفر و «قطب جنوب»، یک. ولی در حالت کوانتومی، سرتاسر کره می‌تواند بی‌شمار حالت دیگر هم داشته باشد و رایانش کوانتومی با ایجاد ارتباط میان این حالات مختلف، می‌تواند برای انجام مجموعه‌ای از کارهای خاص که رایانش سنتی قادر به انجام آن نیست، جایگزین مناسبی باشد.
 
از سوی دیگر، به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تک‌کرانچ، ارقام موجود برای سرمایه‌گذاری و حق اختراع، بیانگر روند رو به رشد حوزه رایانش کوانتومی هستند و تحلیلگران انتظار دارند که همچنان شاهد افزایش این روند باشیم.
 
رایانش کوانتومی
 
در سال ۲۰۱۵ سرمایه‌گذاری در ایالات متحده روی رایانش کوانتومی، ۴۲۱ میلیون دلار بود و پس از آن چین با رقم ۲۵۷ میلیون دلار، آلمان با میزان ۱۴۰ میلیون دلار، بریتانیا با ۱۲۳ میلیون دلار و کانادا با صرف ۱۱۷ میلیون دلار، در جایگاه‌های بعدی قرار داشتند.
علاوه بر این، بیست کشور دیگر نیز هریک با رقمی دست‌کم معادل با ۱۰ میلیون دلار، برای پژوهش در زمینه رایانش کوانتومی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
 
بنابر گزارش اکونومیست، در سال ۲۰۱۵ ایالات متحده با ۲۹۵ حق اختراع در زمینه کاربردهای مرتبط با رایانش کوانتومی، در صدر کشورهای فعال در این زمینه قرار داشت. پس از آن، کانادا با ۷۹ حق اختراع، ژاپن با ۷۸ حق اختراع، بریتانیا با ۳۶ حق اختراع و چین با ۲۹ حق اختراع در رده‌های بعدی قرار داشتند.
 
گفتنی است انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۱۸، تعداد حق اختراع‌ها در زمینه رایانش کوانتومی، ۴۳۰ درصد افزایش داشته باشد.
 
کد مطلب: 54841
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام