۱
۰
plusresetminus
جمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۹

اینترنت کره شمالی، فقط 28 وب‌سایت دارد

ایتنا- منابع خبری مختلف اعلام کردند که اینترنت کشور کره شمالی فقط 28 وب‌سایت دارند و اهالی این کشور بر این باور هستند که همین 28 وب‌سایت راضی‌کننده و لذت‌بخش است.
اینترنت کره شمالی، فقط 28 وب‌سایت دارد
به تازگی مشخص شده است که اینترنت کشور کره شمالی فقط 28 وب‌سایت دارد.
این طور که به نظر می‌رسد، جایگاه این کشور در دنیا مانند قطعه‌ای از پازل است که در جایگاه خود قرار ندارد. این کشور حتی از لحاظ فضای مجازی نیز خود را از مابقی دنیا جدا کرده است و سعی دارد که اینترنت خود را به شکلی مستقل و داخلی اداره کند.

به گزارش ایتنا به نقل از گیزمودو، افرادی که در خارج از این کشور هستند، به این فضا دسترسی نخواهند داشت و منابع پژوهشی مختلف موفق شدند که وارد فاز اینترنتی این کشور شوند و اطلاعات کلی مورد نیاز خود را از این فضا به دست بیاورند. دامنه رسمی کره شمالی به صورت “.kp” است.
 
پیش از این اطلاعات چندان زیادی در مورد وب این کشور در دسترس نبود ولی به تازگی پژوهشگران متوجه شدند که این کشور فقط 28 وب‌سایت دارد و افراد این کشور می‌تواند به همین تعداد دسترسی داشته باشند.
اتفاقا بررسی‌ها نشان می‌دهد که اهالی این کشور از این تعداد راضی و خوشحال هستند.
 

در سال 2016 یکی از سرورهای اصلی کره شمالی به صورت اتفاقی به گونه‌ای تنظیم شد که امکان انتقال ناحیه DNS جهانی در آن فراهم شد. این موضوع خیلی سریع بررسی و کشف شد و بررسی‌ها اطلاعات زیادی از همین اتصال کوتاه متوجه شدند و تصویر بهتری از دامنه‌ها و اینترنت کره شمالی به دست آمد.
 
بسیاری از صفحات مربوط به اطلاعات مسافرتی و گردشگری، آشپزی و سرگرمی هستند.
اسکرین‌شات‌های مختلفی از این صفحات به دست آمده و در اینترنت منتشر شده است.
جالب توجه است که تمام این وب‌سایت‌ها دولتی هستند و به هیچ‌وجه جنبه شخصی یا خصوصی ندارند. باور این موضوع برای خیلی از افراد  دنیا سخت است که یک کشور فقط 28 وب‌سایت داشته باشد.
 
شایان ذکر است که در این کشور دارد روی یک شبکه اجتماعی هم کار می‌شود که “Friend” نام دارد. تمامی وب‌سایت‌های موجود بر اساس سیاست‌های داخلی و خارجی این کشور طراحی شده‌ است و در تمامی آنها تصویر رهبر این کشور به چشم می‌خورد.
 
کد مطلب: 54819
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
............. و در تمامی آنها تصویر رهبر این کشور به چشم می‌خورد.

از همین یک جمله می شود فهمید که چقدر مردم این کشور بدبخت هستند.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام