۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۶
رئیس فراکسیون خانواده مجلس:

افراد باید متناسب با سن خود به اینترنت دسترسی داشته باشند

ایتنا - پروانه مافی : هر یک از افراد باید متناسب با سن خود به اینترنت دسترسی داشته باشند، گفت: دنیا به اهمیت این موضوع پی برده است، ما نیز باید هر چه سریع‌تر در این زمینه تدبیر کنیم.
افراد باید متناسب با سن خود به اینترنت دسترسی داشته باشند


پروانه مافی  با اشاره به ضرورت مدیریت استفاده کودکان از اینترنت با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌هایی که باید در زمینه استفاده از فضای مجازی برای عموم مردم انجام شود تقسیم بندی و سطح بندی استفاده افراد است، اظهار داشت: سطح دسترسی کودکان به اینترنت با افراد بزرگسال باید کاملا تفاوت داشته باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مضرات مهم و اساسی اینترنت آزاد به خصوص برای نوجوانان که در مرحله سنی قرار دارند که نمی‌توانند درست را از غلط تشخیص دهند قرار گرفتن منابع و اطلاعات گسترده در دنیای اینترنت بدون محدودیت در اختیار آنان است.
 
به گزارش ایتنا از ایسنا، نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما نوجوانان به صورت آزاد به این منابع اطلاعاتی دست می‌یابند و در مورد کودکان دبستانی که تفکر انتزاعی را تا حدود ۱۰ سالگی هنوز به طور جدی درک نکردند قرار گرفتن در چنین فضایی آسیب جدی به آنها وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه در دنیا خیلی زودتر از ما به این موضوع پی بردند و سطح دسترسی کودکان به اینترنت و فضای مجازی مدیریت شده است و آنچه لازم است که کودکان و نوجوانان در اختیارشان قرار گیرد برایشان تعیین شده است،‌ خاطرنشان کرد: در کشور ما نیز هر چه زودتر باید این اتفاق رخ دهد.

مافی در ادامه اظهار کرد: مدیریت فضای مجازی و سطح دسترسی نوجوانان و کودکان به اینترنت باید تعریف مشخصی داشته باشد و هر یک از افراد باید متناسب با سن خود به اینترنت دسترسی داشته باشند. این موضوع باید اولویت کار وزارت ارتباطات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد، مجلس نیز در این زمینه گام‌هایی باید بردارد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور بیان کرد: چنانچه این وزارتخانه‌ها به ضرورت این موضوع پی ببرند و لایحه‌ای به مجلس ارائه کنند ما نیز در مجلس با اولویت به این موضوع خواهیم پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر صدا و سیما و آموزش و پرورش در فرهنگسازی استفاده کودکان و نوجوانان از اینترنت بیان کرد: صدا و سیما و آموزش و پرورش می‌توانند نقش موثری در این موضوع داشته باشند. حتی وزارت آموزش و پرورش می‌تواند پیشتاز تهیه لایحه در این زمینه باشد. صدا و سیما نیز می‌تواند نقش پررنگی در آموزش فرآیند استفاده از اینترنت ایفا کند.
کد مطلب: 54798
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
ای سلیم آب ز سرچشمه ببند
که چو پر شد نتوان بستن جوی
اکثر قریب به اتفاق ملتها راجع به محتوای مستهجن، تبهکارانه و افیونی، نظر منفی دارند ولی متأسفانه دولتها از رجوع به نهادهای بین المللی برای الزام متولیان نت جهانی از انتشار آنها کوتاهی کرده‌اند
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام