کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رونمایی هوآوی از پلتفرم شهرهای هوشمند

سايت خبری ايتنا , 3 آذر 1397 ساعت 15:03

ایتنا - پلتفرم دیجیتالی هوآوی با نام +AI، مرکز فرمان، شبکه و حسگرها را به هم پیوند می‌دهد و با استفاده از هوش مصنوعی، امکان به‌کارگیری راهکارهای شهرهای هوشمند را فراهم می‌سازد.


به گزارش ایتنا به نقل از ZDNet، هوآوی یک پلتفرم دیجیتالی جدید در زمینه شهرهای هوشمند رونمایی کرده است از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد.

این پلتفرم از قابلیت‌های اینترنت اشیاء نیز برخوردار است و گفته می‌شود می‌تواند در امنیت عمومی هوشمند، حفاظت زیست‌محیطی، حمل‌ونقل، دولت، بخش آموزش و همینطور کشاورزی مفید واقع شود.

ما یوئی(معاون گروه تجارت سازمانی هوآوی) در این مورد می‌گوید: «این پلتفرم مثل یک سیستم عامل، با حسگرهای گوناگون شهری سازگار است و یک همتای شهری در قالب دیجیتالی فراهم می‌آورد و از کاربردهای متنوع شهری هم پشتیبانی می‌کند.»

گفتنی است پلتفرم دیجیتالی شهرهای هوشمند، فناوری‌هایی همچون هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، کلان‌داده‌ها، یک سامانه اطلاعاتی جغرافیایی، ویدئو، ابر، ارتباطات همگرا و همچنین امنیت را گرد هم می‌آورد و با هم ترکیب می‌نماید.

این غول شبکه چینی اظهار می‌دارد: «به‌منظور فراهم کردن خدماتی برای شرکای نرم‌افزاری، ما یک پلتفرم میان‌افزار هم توسعه داده‌ایم. هدف از طراحی این پلتفرم، این بوده که به شرکای‌مان کمک کنیم سریع‌تر بتوانند برنامه‌های لایه بالادستی را توسعه دهند و بدین‌ترتیب به تحول و نوآوری در مدیریت شهری، خدمات شهری و نیز توسعه صنعتی شتاب بخشند.»

گفته می‌شود به یمن استفاده هرچه بیشتر از قابلیت‌های هوش مصنوعی، راهکارهای شهرهای هوشمند هوآوی اکنون در فاز چهارم خود قرار دارند.

آقای یوئی می‌گوید: «فاز اول شهر هوشمند، بررسی منابع گسترده اطلاعاتی بود؛ دومین فاز عبارت بود از خیزش برنامه‌های اینترنتی سیار و سومین فاز نیز متشکل بود از به‌کارگیری اینترنت اشیاء برای گردآوری حجم زیادی از داده‌های شهری.»

وی در ادامه می‌افزاید: «اکنون در فاز چهارم قرار داریم؛ یعنی جایی که شهرها از طریق داده‌کاوی و هوش مصنوعی، در حال بهبود قابلیت‌های مدیریتی خود هستند و از اینرو شاهد یکپارچه‌سازی فناوری‌های دیجیتالی و مدیریت شهری و در نتیجه ترویج توسعه پایدار شهری خواهیم بود.»
 


کد مطلب: 54786

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54786/رونمایی-هوآوی-پلتفرم-شهرهای-هوشمند

ايتنا
  https://www.itna.ir