۰
plusresetminus
شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

زاکربرگ به خاطر انتقاد مدیرعامل اپل از فیس‌بوک، به کارکنانش دستور داد از گوشی‌های اندرویدی استفاده کنند

ایتنا - تیم کوک، مدیرعامل اپل، در مصاحبه‌ای با MSNBC گفت: «ما قصد نداریم که قاچاقی وارد زندگی شخصی شما شویم. حریم خصوصی برای ما یکی از حقوق بشر است، یک آزادی مدنی است».
زاکربرگ به خاطر انتقاد مدیرعامل اپل از فیس‌بوک، به کارکنانش دستور داد از گوشی‌های اندرویدی استفاده کنند

مدیران عامل شرکت‌های حوزه تکنولوژی حواسشان باشد: اگر مارک زاکربرگ را بیش از حد عصبانی کنید ممکن است به کارکنانش دستور دهد دیگر از محصولات شرکت شما استفاده نکنند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مشبل، در گزارشی که نیویورک تایمز به تازگی منتشر کرد به بررسی جزئیاتی از بسیاری از اشکالاتی که فیس‌بوک در مقابله مناسب با مداخله روس‌ها در انتخابات 2016 داشت و نگرانی‌های بعدی مطرح شده توسط منتقدان درباره حریم خصوصی پرداخته شده است.
ولی این رخداد مشخصا روشن می‌کند که بنیانگذار فیس‌بوک شخصا چه رویکردی در قبال انتقادی که تیم کوک مدیرعامل اپل از وی کرده داشته است.
 
در گزارش این روزنامه آمده است:
تیم کوک، مدیرعامل اپل، در مصاحبه‌ای با MSNBC گفت: «ما قصد نداریم که قاچاقی وارد زندگی شخصی شما شویم. حریم خصوصی برای ما یکی از حقوق بشر است، یک آزادی مدنی است». (انتقادات آقای کوک خشم آقای زاکربرگ را برانگیخت به طوری که بعدا به تیم مدیریتیش دستور داد که فقط از گوشی‌های اندرویدی استفاده کنند، چرا که این سیستم عامل کاربران به مراتب بیشتری نسبت به اپل دارد.)  
 
فیس‌بوک به درخواستی برای اظهار نظر درباره این ادعا که زاکربرگ قبلا به مسئولان اجرائیش گفته بود که دیگر از آیفون استفاده نکنند پاسخی نداد، ولی این دو شرکت علنا ماه‌هاست که سخنان نیشداری علیه هم به زبان آورده‌اند.


 
مدیر عامل اپل، که یک مدافع سرسخت حقوق مربوط به حریم خصوصی است، مکررا و علنا به سوابق نامناسب فیس‌بوک در این زمینه اشاره کرده است. زاکربرگ بعدها سخنان کوک را «فوق‌العاده بی‌حساب» دانست و شریل سندبرگ نیز گفت که «محترمانه مخالف» کوک است.
 
غضب زاکربرگ تنها محدود به انتخاب اسمارتفون توسط کارکنانش نبوده است. به نوشته نیویورک تایمز، در پشت صحنه، فیس‌بوک ظاهرا یک شرکت روابط عمومی را استخدام نموده است که کارکنان آن مطالبی منفی درباره اپل نوشته‌اند.
در فاصله چند ماه بعد، اپل به نخستین شرکت 1 تریلیون دلاری تاریخ تبدیل شد، در حالی که ارزش فیس‌بوک در بازار بیش از 100 میلیارد دلار کاهش یافت.
 
فیس‌بوک به تازگی در بیانیه‌ای ادعای نیویورک تایمز را تایید کرد.
 
 
کد مطلب: 54782
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام