۰
plusresetminus
شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۴

تراشه جدید سامسونگ مخصوص موبایل با واحد هوش مصنوعی اختصاصی

ایتنا- سامسونگ قصد دارد که یک تراشه جدید به بازار عرضه کند که مخصوص موبایل اس و یک واحد اختصاصی برای هوش مصنوعی دارد و همچنین از ضبط ویدیوهایی با کیفیت 8K پشتیبانی می‌کند.
تراشه جدید سامسونگ مخصوص موبایل با واحد هوش مصنوعی اختصاصی
سامسونگ به تازگی از تراشه جدید خود رونمایی کرد.
این تراشه مخصوص موبایل است و به عنوان یک جدیدترین تراشه شرکت سامسونگ شناخته می‌شود. این محصول جدید،  “Exynos 9820” نام دارد و اولین سخت افزار کره‌ای است که از فناوری 8 نانومتری استفاده می‌کند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از نکست وب، این تراشه می‌تواند عملکردهای چندهسته‌ای را 15 درصد بهبود ببخشد.
همچنین کارایی کلی این تراشه که در گوشی هوشمند گلکسی اس 9 هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت، حدود 40 درصد بهبود خواهد یافت.
جدای از بهبود کارایی، تراشه مورد بحث توانایی ضبط ویدیوهای با کیفیت 8K را هم دارد.
 
این تراشه قادر است از حافظه UFS 3.0 پشتیبانی کند و می‌تواند اپلیکیشن‌های با سرعت بالا را هم پوشش دهد و به راحتی فایل‌های با حجم و کیفیت بالا را بارگذاری کند.
“Exynos 9820” از یک مودم پیشرفته استفاده می‌کند و می‌تواند با سرعت 2 گیگابیت بر ثانیه دانلود کند در حالی که سرعت دانلود مودم‌های نسل قبلی 1.2 گیگابیت بر ثانیه بود.
 

سامسونگ بعد از هواوی و اپل، آخرین شرکتی است که به روند تجاری هوش مصنوعی مبتنی بر تراشه توجه نشان داده و تلاش کرده است که این فناوری را در روند کاری خود وارد کند و از آن بهره‌مند شود.
شرکت مزبور کاملا شبیه به دو برند قبلی، اعلام کرد که برای شناسایی صحنه‌ها و اشیائی که از طریق دوربین گوشی به نظر می‌رسد و همچنین برای انجام تنظیمات لازم به منظور رسیدن به تصاویر خوب، از فناوری NPU استفاده می‌شود.
 
گفتنی است تراشه مورد بحث می‌تواند از اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی پشتیبانی کند.
سامسونگ افزود: «این پردازنده تا پایان سال جاری میلادی وارد فاز تولید انبوه خواهد شد و به احتمال زیاد در گوشی پرچمدار گلکسی اس10 سامسونگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.»
 
کد مطلب: 54776
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام