۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۰

چرا گوشی‌های تاشو زود از رده خارج خواهند شد؟

ایتنا - گیمینگ هم می‌تواند یک کاربرد بالقوه برای گوشی‌های تاشو باشند، چرا که تقریبا همیشه بر روی یک صفحه بزرگ‌تر تجربه بهتری در اختیار قرار می‌گیرد.
چرا گوشی‌های تاشو زود از رده خارج خواهند شد؟

اخیرا سامسونگ پیش‌نمایشی از یک نسخه اولیه از اسمارتفون تاشوی این شرکت که توجهات بسیاری را جلب کرده بود ارائه کرد. شرکت چینی Royole نیز چند روز پیش از آن، مدل مفهومی خود را ارائه کرد.
شایعاتی نیز مطرح شده که شرکت‌های دیگر همچون هواوی نیز در سال آینده به این روند خواهند پیوست.
 
به گزارش ایتنا از رایورز استن اسکرودر تحلیلگر وب‌سایت مشبل آینده چندان موفقی را برای این دستگاه‌ها پیش‌بینی نکرده است، که ذیلا از نظر شما می‌گذرد:
 
پیش از آنکه بیش از حد برای استفاده از این محصولات ذوق‌زده شوید، اجازه دهید این را به شما بگویم: احتمالا هرگز چنین گوشی‌هایی را نخواهید خرید. گوشی‌های تاشو راه‌حلی برای مسئله‌ای هستند که وجود ندارد و فقط ظاهر جذابی دارند. آنها سال آینده و احتمالا سال پس از آن در صدر اخبار قرار خواهند گرفت، و سپس همان اتفاقی برایشان خواهد افتاد که برای تلویزیون‌های 3D و VR پرتابل رخ داد.
 
درست است که صفحه این گوشی‌ها با باز شدن تبدیل به صفحه بزرگ‌تری می‌شود. ولی آیا واقعا به آن صفحه بزرگ‌تر نیاز دارید؟ بازار تبلت‌ها در حال کوچک‌تر شدن است، و بازار تبلت‌های اندرویدی از آن هم بیشتر.

حاشیه‌های اطراف نمایشگر اسمارتفون‌ها در حال محو شدن است که باعث می‌شود صفحه آنها برای تماشای ویدئوها یا خواندن یک مطلب طولانی به اندازه کافی بزرگ شود(البته برای مطالعه کتاب باید از یک ای‌بوک ریدر استفاده کنید).
 
برای انجام کارهای جدید به هر حال باید به سراغ یک کامپیوتر بروید؛ اسمارتفون‌هایی که بتوانند به عنوان یک PC عمل کنند در حال حاضر وجود دارند، ولی استفاده از لپ‌تاپتان تقریبا همیشه مفیدتر واقع خواهد شد.
 
گوشی FlexPal شرکت Royole

گیمینگ، هم، می‌تواند یک کاربرد بالقوه برای گوشی‌های تاشو باشند، چرا که تقریبا همیشه بر روی یک صفحه بزرگ‌تر تجربه بهتری در اختیار قرار می‌گیرد. همچنین، ممکن است قرار دادن باتری و توان پردازشی بیشتر در یک گوشی تاشو آسان‌تر از گوشی‌های معمول باشد، که برای یک دستگاه گیمینگ معقولانه به نظر می‌رسد. این گوشی تاشو ممکن است به عنوان یک محصول خاص برای خود جایی دست و پا کند ولی تصور نمی‌کنم به این زودی‌ها بازارها را در نوردد.
 
در مورد استفاده تبلتی از آن هم تردید اساسی وجود دارد. ولی با نگاهی به ویدئوی منتشر شده توسط سامسونگ متوجه می‌شوید که نمی‌تواند به عنوان یک تبلت، گزینه خرید مناسبی برای شما باشد؛ آنچه در دست شما قرار خواهد گرفت یک گوشی با عرض غیرطبیعی یا تبلتی بیش از حد کوچک با ابعاد عجیب و غریب است.
البته صفحه گوشی FlexPal شرکت Royole وقتی باز می‌شود شباهت بیشتری به یک تبلت دارد، ولی وقتی تا شود به یک گوشی سنگین و بیش از حد ضخیم تبدیل می‌شود.
 
البته از این نکته ظریف مثبت در مورد این گوشی‌ها نیز نباید به سادگی گذشت که سامسونگ برای ساخت صفحه گوشی تاشوی خود از شیشه به یک «پلیمر کامپوزیتی» رو آورده که می‌تواند «هزاران بار تا شود» بدون اینکه بشکند.
 
کد مطلب: 54769
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
چون اسباب بازی هستن
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام