کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چند نکته بسیار جالب در مورد گوگل

سايت خبری ايتنا , 25 آبان 1397 ساعت 1:08

ایتنا- نکات جالب زیادی در مورد گوگل وجود دارد که شاید بسیاری از کاربرانی که روزانه چندین و چندین بار با این موتور جستجو کار می‌کنند، از آن بی‌خبر باشند. در اینجا به چند مورد از این نکات اشاره می‌شود.




گزارش‌های زیادی در مورد گوگل منتشر می‌شود که نکات خاصی را در مورد موتور جستجوی گوگل مشخص می‌کنند.

به گزارش ایتنا به نقل از اسپین‌فولد، چند نکته زیر از جمله این واقعیات است که شاید برخی را نشنیده باشید:

- بر اساس گزارش‌های وب‌سایت الکسا، پرمخاطب‌ترین و پربازدیدترین وب‌سایت موجود در اینترنت، گوگل است که در ژوئن سال 2000 میلادی به عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی جهان شناخته شد و مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد.

- این موتور جستجو در روزهای نخستین فقط 30 تا 40 صفحه را آنالیز می‌کرد. در حالی که امروزه در هر ثانیه می‌تواند میلیون‌ها صفحه را تجزیه و تحلیل کند.

- در سال 2006 تصمیم گرفته شد که نام گوگل در واژه نامه انگلیسی آکسفورد ثبت شود.

- در سال 2012 مشخص شد که درآمد سالیانه گوگل بالغ بر 50 میلیارد دلار است.
 
- گوگل در بیش از 40 کشور دنیا 70 دفتر مرکزی دارد.

- شرکتی تحت عنوان کی‌هوک موفق شد که محصولی عرضه کند و آن را  “Earth” بنامد. این محصول می‌توانست کل جهان را در یک قالب سه بعدی به نمایش بگذارد. پس از مدتی شرکت گوگل این محصول را خرید و نام گوگل ارث را روی آن گذاشت.

- 99 درصد از سود گوگل از کارهای تبلیغاتی حاصل می‌شود.

 

- یکی از مطالب جالب در مورد گوگل این است که می‌تواند رفتار آنلاین افراد را آنالیز و رهگیری کند و به تبلیغ‌کنندگان خود اطلاع دهد که از چه سایت‌هایی بازدید می‌کنند و روی چه تبلیغاتی کلیک می‌نمایند.

- گوگل موفق شده است که در یک بازه زمانی 12 ساله حدود 127 شرکت را تصاحب کند.
 
- یکی از نکات شگفت انگیز این است که چون سرویس جیمیل در اول آوریل عرضه شد، بسیاری بر این باور بودند که این سرویس، دروغ اول آوریل است.

- در طول روز 16 درصد مطالبی که توسط کاربران جستجو می‌شود، اولین باری است که در این موتور جستجو اسمی از آنها آورده می‌شود.
 


کد مطلب: 54744

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54744/چند-نکته-بسیار-جالب-مورد-گوگل

ايتنا
  https://www.itna.ir