کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا و چگونه باید مبحث بلاک‌چین در دانشگاه‌ها تدریس شود؟

30 آبان 1397 ساعت 15:33

ایتنا - همان‌طور که امور مالی در تمامی دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، لازم است که موضوع ارزهای دیجیتال هم جدی گرفته شود و به شکل علمی و آکادمیک به آن پرداخته شود.


امروزه شاهد رشد روزافزون افرادی هستیم که به نوعی با موضوع بلاک‌چین درگیر هستند و به همین خاطر دانشگاه‌ها نیز باید در فکر آن باشند که این موضوع را به شکلی کاملا علمی و به دور از حواشی به دانشجویان بیاموزند و دوره‌هایی در این رابطه برگزار کنند تا افراد شرکت‌کننده بتوانند از نزدیک و به شکلی دقیق با مبحث بلاک‌چین آشنا شوند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینونتیوا، در سال 2014، مدرسه کسب و کار استرن نیویورک، اولین دوره آکادمیک مربوط به ارزهای دیجیتال یا ارزهای رمزی را برگزار کرد و تلاش کرد در آن دوره به شکلی کاملا اصولی به موضوع ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین پرداخته شود.
 
دلیل اصلی لزوم تدریس این مبحث در دنیا این است که همان‌طور که امور مالی در تمامی دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، لازم است که موضوع ارزهای دیجیتال هم جدی گرفته شود و به شکل علمی و آکادمیک به آن پرداخته شود؛ زیرا جهان به شکلی فزاینده دارد به سمت ارزهای رمزی پیش می‌رود و باید جدی گرفته شود.
 
در حال حاضر حدود نیمی از مراکز علمی جهان، جلسات، همایش‌ها و کلاس‌هایی مرتبط با موضوع بلاک‌چین برگزار می‌کنند و به همین خاطر لازم است که سایر مراکز علمی هم برای آگاه سازی افراد نسبت به این موضوع مهم اقدام کنند و حتی برای برگزاری دوره‌های بهتر با هم رقابت کنند.

 

لازم به ذکر است که دانشگاه‌ها باید رویکردی منطقی و کاملا عالمانه نسبت به موضوع بلاک‌چین داشته باشند.
بلاک‌چین هم مانند سایر فناوری‌ها نظیر خودروهای خودران و واقعیت مجازی، چالش‌های منحصر به فرد و خاص خود را دارد و به همین خاطر ایجاد یک برنامه آموزشی مناسب، نیاز به تلاش و فکر زیاد دارد.
 
تدریس و ایجاد دوره‌های آموزشی کاملا علمی در رابطه با بلاک‌چین کار آسانی نیست؛ زیرا هیچ دوره آموزشی مدونی در این رابطه وجود ندارد، کتاب‌های درسی در مورد این مبحث کم است و ممکن است در کتب موجود، اطلاعات غلط و گمراه‌کننده زیادی وجود داشته باشد و تشخیص بین مطالب علمی و غیرعلمی را سخت می‌کند.
 
به خاطر مشکلات و موانعی که در مسیر تدریس بلاک‌چین وجود دارد، ابتدا باید به مطالب اصلی و کاملا علمی پرداخته شود. سپس دانشجویان با واقعیت بلاک‌چین آشنا شوند و هیچ حاشیه‌ای به این مبحث اضافه نگردد.
 


کد مطلب: 54743

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54743/چرا-چگونه-باید-مبحث-بلاک-چین-دانشگاه-ها-تدریس-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir