کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قابلیت‌های جدید وان‌درایو برای iOS، اندروید و وب

26 آبان 1397 ساعت 12:41

ایتنا - مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که در 1 فوریه سال آینده به پشتیبانی از وان‌درایو دسکتاپ بر روی Mac OS X Yosemite 10.10 و Mac OS X El Capitan 10.11 پایان خواهد داد.


مایکروسافت در ماه جاری قابلیت‌های جدیدی را برای اپ ذخیره‌سازی فایل ابری وان‌درایو iOS و اندروید و همچنین وان‌درایو در محیط وب ارائه خواهد نمود.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ZDNet، هدف این آپدیت بهبود بهره‌وری از طریق کمک به کاربران وان‌درایو برای نظم بخشیدن به اسکن یاداداشت‌های دستنویس و آسان‌تر نمودن قابل اشتراک‌گذاری اسناد کاری است.
 
اپ موبایل وان‌درایو از امکان ساده‌ای برای افزودن ابرداده‌های سفارشی به هر اسکن یا تصویری که از یک دستگاه موبایل به دست آمده باشد برخوردار خواهد شد.
 
کاربران می‌توانند یک اسکن را از یک کتابخانه (Library) شروع کنند که فایل باید به آنجا برود. پس از اسکن گرفتن، فیلدهای ابرداده‌ها ظاهر می‌شوند و در حال حرکت قابل پر کردن هستند.
 
وقتی یادداشت‌های جلسه اسکن شدند، وان‌درایو به کاربر توصیه می‌کند تا این اسکن را با افراد دیگر در جلسه به اشتراک بگذارد.
 
این قابلیت صرفه‌جویی در زمان بر اتصالات مایکروسافت گراف بین فایل‌ها، اسکن‌ها و جلسات به منظور کسب اطلاع از اینکه با چه کانتکت‌هایی باید این اسکن به اشتراک گذاشته شود متکی است. این قابلیت نیز در ماه نوامبر بر روی iOS و اندروید قابل دسترسی خواهد شد.
  

مایکروسافت اشتراک‌گذاری یادداشت جلسات خوشمند با وان‌درایو را بر روی اندروید (تصویر سمت چپ)، و یک دیالوگ اشتراک‌گذاری مشترک را در Word Mobile (سمت راست) عرضه تمی‌کند


در این میان، یک نمای Recent نیز به نسخه وب وان‌درایو افزوده خواهد شد. مایکروسافت وعده داده است که این قابلیت جدید «ساده، سریع‌تر و استفاده از آن رضایتبخش‌تر» خواهد بود.
 
این نمای Recent ابتدا برای فایل‌های آفیس قابل استفاده خواهد شد، و دیگر انواع فایل‌ها به مرور زمان بهبود خواهند یافت.
این قابلیت ظرف چند ماه آینده ارائه خواهد شد.
 
مدیریت دسترسی (Manage Access)، که قابلیت وان‌درایو برای کنترل این است که چه کسی به فایل‌ها و فولدرها دسترسی پیدا کند، نیز در حال به‌روزرسانی است تا افزودن و حذف افراد بر روی لینک‌های محدود به افراد مشخص برای کاربران آسان‌تر شود.
 
این آپدیت، که از نوامبر تا دسامبر قابل دسترسی می‌شود، همچنین مشخص خواهد نمود که چه کسی در حال استفاده از یک لینک خاص است.
 
مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که در 1 فوریه سال آینده به پشتیبانی از وان‌درایو دسکتاپ بر روی Mac OS X Yosemite 10.10 و Mac OS X El Capitan 10.11 پایان خواهد داد.
 
مایکروسافت می‌گوید که این یک تصمیم بیزینسی است و خاطرنشان نموده که اپل پیش از به این پشتیبانی اصلی خود برای هر دو ورژن OS X پایان داده بود.
 
کاربران باید به Mac OS X Sierra 10.12 یا بالاتر آپگرید کنند، ولی توصیه مایکروسافت ارتقاء به macOS Mojave 10.14 است.
  


کد مطلب: 54741

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54741/قابلیت-های-جدید-وان-درایو-ios-اندروید

ايتنا
  https://www.itna.ir