کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هکرها از آنچه فکر می‌کنید به شما نزدیک‌ترند!

سايت خبری ايتنا , 22 آبان 1397 ساعت 13:35

ایتنا - با این رعایت این نکات به ظاهر ساده،‌ می‌توانید امن‌تر از گوشی هوشمندتان استفاده کنید.



با وجود اینترنت همراه، امروزه اغلب کاربران از گوشی‌های هوشمند خود،‌ یشتر از لپ‌تاپ و کامپیوتر استفاده می‌کنند.
رعایت چند نکته ساده می‌تواند تا حد زیادی امنیت شما را در مقابل هکرها بالا ببرد.

 

امنیت گوشی های اندرویدی

استفاده از برنامه‌های مدیریت پسورد
حالا دیگر عجیب نیست اگر بشنویم که هکرها با سرعت نور قادر به نفوذ به حریم شخصی افراد می‌شوند، اما کاربران عادی اینترنت هنوز هم در انتخاب و حفظ رمزعبورهایشان سهل انگاری می‌کنند!
به گزارش ایتنا به نقل از Techradar، هکرها روز‌به‌روز همگام با تکنولوژی، پیشرفت می‌کنند و از کوچک‌ترین روزنه‌ها برای وارد شدن به گوشی‌های کاربران بخت برگشته استفاده می‌کنند (درواقع در زندگی امروز، گوشی‌های هوشمند، حریم شخصی افراد محسوب می‌شوند) اما شرکت‌های امنیتی بیکار ننشسته‌اند و نرم‌افزارهایی برای مدیریت پسوردها ساخته‌اند که کار شما را راحت می‌کند.

این نرم‌افزارها قابلیت انتخاب پسوردهای سخت و نگهداری از آنها را دارند.
پس تا دیر نشده، سری به گوگل پلی بزنید و یکی از امن‌ترین اپلیکیشن‌ها را برای حفظ حریم خصوصی خود انتخاب کنید!

 
 
امنیت در اندروید

از انعطاف‌پذیری گوگل‌پلی سواستفاده نکنیم!
مثلا تصور کنید یکی از اقوام یا دوستان شما اپلیکیشنی به شما معرفی می‌کند و حتی پیشنهاد می‌کند که فایل اپ مذکور را برایتان بفرستد.
درست است که نصب نرم‌افزارهای اندرویدی ساده است و شما می‌توانید فایل‌های فرستاده شده از سوی آشنایان را نصب کنید، اما اگر بدانید که امکان دارد این اپلیکیشن‌ها امن نباشند، باز هم حاضر به نصب آنها هستید؟

پس بیایید از انعطاف پذیر بودن گوگل پلی سواستفاده نکنیم و اپلیکیشن‌ها را از گوگل پلی و یا منابع معتبر نصب کنیم!(بهتر است بدانیم که در این زمینه اپل موفق‌تر عمل کرده و اجازه نصب فایل‌های اپلیکیشن‌ها را نمی‌دهد)

 
 
وای فای عمومی و امنیت اندروید

برای فرستادن اطلاعات حساس و شخصی از وای فای‌های عمومی استفاده نکنید
بارها نیز گفته و البته هشدار هم داده شده که وای فای های عمومی به هیچ عنوان امن نیستند و دسترسی و هک کردن شما به راحتی امکان‌پذیر است.
در مکان‌های عمومی که مجهز به وای فای هستند، مثل بانک‌ها یا اداره‌ها، فرستادن اطلاعات شخصی از طریق پیام‌رسان‌ها یا شبکه‌های اجتماعی، می‌توانند حریم شخصی شما را به خطر بیندازد.
البته ما به شما توصیه می‌کنیم تا حد امکان از وای‌فای های عمومی اصلا استفاده نکنید!

 
 
VPN  و امنیت اندروید

VPN ها را دست‌کم نگیرید!
VPN ها مانند لایه محافظتی برای مرورگر شما عمل می کنند، زیرا تمام داده های شما از طریق یک اتصال رمزگذاری شده بین دستگاه شما و سرورهای ارائه دهنده VPN عبور می‌کنند. خوشبختانه VPNها برای سیستم عامل اندروید کم نیستند و می‌توانید چندتایی از امن‌ترین‌ها را انتخاب کنید.
 
 

اپلیکیشن‌ های اندرویدی و امنیت اندروید

حواستان به آپدیت‌های امنیتی مربوط به اندروید باشد!
تقریبا شنیدن اخبار مربوط به بدافزار جدید،‌ ویروس‌هایی که از طریق اپلیکیشن‌ها وارد گوشی هوشمند می‌شوند، فیلترشکن‌هایی که خودشان بدافزار هستند و ... امری عادی است! اما اگر بدانید که همه این تهدیدها در یک قدمی گوشی هوشمند شما هم هستند، (‌که به احتمال زیاد گوشی هوشمند شما، منبع عکس‌ها، ویدئوها و فایل‌های شخصی شما است) باز هم دست روی دست می‌گذارید و نسبت به آپدیت‌های امنیتی مربوط به سیستم عامل و اپلیکیشن‌های امنیتی بی تفاوت خواهید بود؟

 
 
آپدیت اپلیکیشن های اندرویدی

اپلیکیشن‌ها را دریابید!
از آپدیت‌های امنیتی که بگذریم، آپدیت اپلیکیشن‌ها نیز به بالا بردن امنیت حریم شخصی شما کمک شایانی می‌کنند. چرا که اپلیکیشن‌ها نیز با توجه به خطرات هکرها و بدافزارها، آپدیت می‌شوند و حتی گاهی باگ‌ها امینیتی در نسخه‌های قبلی آنها، رفع می‌شود.
برای راحت‌تر شدن کار شما،حتی گوگل پلی پیشنهاد آپدیت (به روز رسانی) اتوماتیک اپلیکیشن‌ها را نیز داده است. پیشنهاد گوگل پلی را رد نکنید!

 
هکرها در کمین گوشی های اندرویدی

تایید هویت دومرحله‌ای؛ دست هکرها را می‌بندد
حتما می‌دانید که اگر تایید هویت دومرحله‌ای در دستگاه اندرویدی شما فعال باشد، هر بار که بخواهید از دستگاه دیگری به حساب Google خود وارد شوید، کد تایید هویت به تلفنتان ارسال می‌شود. شاید در نظر اول کمی دردسرساز و وقت‌گیر باشد اما شک نکنید که مانند دژی محکم از حریم شخصی شما محافظت می‌شود.

 
راهکارهای امنیتی برای گوشی های اندرویدی

فعال کردن گزینه کنترل از راه دور گوشی هوشمندتان (Find My Phone)
وقتی گوشی هوشمند شما گم می‌شود، هیچ‌چیزی مهم‌تر از این نیست که به سرعت بفهمید کجاست!
Find My Phone به شما امکان می‌دهد که هنگام سرقت یا گم شدن گوشی، با صدای آژیر از محل گوشی‌تان خبردار شوید!
برای دسترسی به این گزینه مهم،‌ابتدا لوکیشن خود را روشن کنید. سپس به Security & Lock Screen بروید و گزینه Find My Phone را در همان منو فعال کنید.
 
 


کد مطلب: 54708

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54708/هکرها-آنچه-فکر-می-کنید-نزدیک-ترند

ايتنا
  https://www.itna.ir