کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

​​​​​​​مهندسان بلاک‌چین در کنار متخصصان هوش مصنوعی، در صدر دریافت‌کنندگان بالاترین دستمزدها برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار

26 آبان 1397 ساعت 16:52

ایتنا - رمزنگاری، طراحی دیتابیس و مهارت‌های شبکه نیز مهارت‌های پرتقاضای کنونی به شمار می‌روند.



داده‌هایی که شرکت استخدامی تکنولوژی Hired در اختیار شبکه CNBC قرار داده نشان می‌دهد که مهندسان بلاک‌چین، همچون متخصصان AI، با متوسط دستمزد سالانه بین 150 تا 175 هزار دلار در صدر بالاترین دستمزد برای حرفه‌های مرتبط با توسعه نرم‌افزار قرار گرفتند.
در مقام قیاس، یک مهندس معمولی نرم‌افزار به طور متوسط سالانه 135 هزار دلار دریافت می‌کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سیودایو، تقاضا برای مهندسان بلاک چین از سال 2017 افزایش شدید 400 درصدی را تجربه کرده است. تقاضا برای متخصصان بلاکچین شدیدتر از تقاضا برای مهندسان نرم‌افزار بوده، که باعث افزایش دستمزد این متخصصان شده است.
 
شرکت‌ها به دنبال مهارت‌های بلاک‌چین در کنار عناوین شغلی مرسوم حوزه تکنولوژی، همچون مهندسان بک‌اند و سیستم‌ها یا معماران راهکارها، هستند.
مهندسان بلاک‌چین با زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی، همچون C++، پایتون، سالیدیتی، گو، جاوا و جاوااسکریپت، کار می‌کنند.
رمزنگاری، طراحی دیتابیس و مهارت‌های شبکه نیز بنا بر گزارش CNBC مهارتهای پر تقاضای کنونی به شمار می‌روند. 
 
سرمایه‌گذاری در بلاکچین امسال در آستانه رسیدن به رقم 2 میلیارد دلار است، و کسب و کارها به طرز فزاینده‌ای پیش‌بینی می‌کنند که این تکنولوژی در بلندمدت به بخشی بنیادین از زیرساخت IT تبدیل شود.
در چند سال آینده، نقش‌آفرینان و نوآوران پیشگام در تعیین استانداردها و پروتکلهای آن نقشی ویژه ایفا خواهند کرد.
 


آغاز ابتکارهای بلاک‌چین عمده بین‌صنعتی، همچون برنامه ردگیری آموزش تامین غذای IBM، به اعتمادسازی در این پلتفرم کمک نموده و الهام‌بخش موارد استفاده جدید هستند.  
 
با این حال نوسازی تکنولوژیکی و توجه به زیرساخت‌های منسوخ شده IT همچنان اولویتی برای بسیاری از کسب و کارها در سال 2019 است، ولی با مدرنیزه شدن فزاینده سازمان‌ها، فرصت‌های بازاری بیشتری برای تکنولوژی‌های پیشرفته همچون بلاکچین فراهم خواهد آمد.
 
با روند کنونی، استخدام‌کنندگان چاره‌ای جز افزایش بودجه و مزایای استخدامی ندارند و شرکت‌های رقیب مشتاقانه مهندسان بلاک‌چین را به فرصت‌های جدید تشویق می‌کنند، که باعث می‌شود تا نگه داشتن این نیروها در سازمان دشوارتر شود.
 
هوش مصنوعی و امنیت سایبری دو حوزه‌ای هستند که به طور مشابه به شدت به دنبال جذب نیروهای مستعد هستند.
تلاش‌ها برای بازطراحی برنامه‌های آموزشی حول این حوزه‌ها به تزریق نیروهای توانمند بیشتر در آینده کمک خواهد نمود، چیزی که برای بلاک‌چین نیز در آینده نزدیک صدق خواهد کرد.  
 


کد مطلب: 54699

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54699/مهندسان-بلاک-چین-کنار-متخصصان-هوش-مصنوعی-صدر-دریافت-کنندگان-بالاترین-دستمزدها-توسعه-دهندگان-نرم-افزار

ايتنا
  https://www.itna.ir