کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استخراج بیت کوین بیش از استخراج طلا هزینه می‌برد

سايت خبری ايتنا , 20 آبان 1397 ساعت 13:10

ایتنا – اصولاً استخراج بیت کوین کاری دشوار و پرهزینه به شمار می‌رود و مستلزم استفاده از رایانه‌های قدرتمند، سرورها، دستگاه‌های خنک‌کننده و انواع سخت‌افزارهاست.


استخراج بیت کوین بیش از استخراج فلزاتی همچون مس و طلا به انرژی نیاز دارد.
 
بیت کوین نوعی ارز مجازی است که در سال‌های گذشته ارزش بسیاری یافته است و هر از چندی اخبار گوناگونی درباره آن منتشر می‌شود.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت فورچون، محققان موسسه علمی و آموزشی اوکریج (Oakridge) در اوهایو آمریکا با مقایسه انرژی مورد نیاز برای استخراج بیت کوین با انرژی لازم برای استخراج دیگر ارزهای مجازی دریافتند که همه آنها بیش از استخراج طلا انرژی‌بَر هستند.
 
آلومینیوم تنها استثنایی است که در این میان وجود دارد زیرا استخراج آن به مراتب به انرژی بیشتری نسبت به دیگر موارد مورد مطالعه نیاز دارد.
 
استخراج ارزهای دیجیتال که بعضاً ماینینگ (Mining) نامیده می‌شود، با استخراج فلزات طبیعی کاملاً متفاوت است و هر یک به ابزار و شیوه‌های خاص خود وابسته است.
 
به عبارت دیگر هر چند بیت کوین را طلای نوین می‌نامند ولی روشن است که استخراج بیت کوین با استخراج طلا در معدن تفاوت دارد و ما در اینجا فقط با یک سری تشابه اسمی روبرو هستیم.
 

بیت کوین


ماینینگ بیت کوین فرایندی است که طی آن، تراکنش‌های صورت گرفته در شبکه بیت کوین تایید شده و به دفتر کل یا همان بلاک چین افزوده می‌شود، و به دنبال آن، بیت کوین‌های جدیدی به عنوان پاداش تولید می‌گردد.
 
اصولاً استخراج بیت کوین کاری دشوار و پرهزینه به شمار می‌رود و مستلزم استفاده از رایانه‌های قدرتمند، سرورها، دستگاه‌های خنک‌کننده و انواع سخت‌افزارهاست.
 
برخی کارشناسان بر این باورند که با ماینینگ هر بیت کوین، به دست آوردن بیت کوین‌های بعدی سخت‌تر می‌شود و به همین دلیل به مرور زمان، انرژی مورد نیاز برای ماینینگ ارزهای دیجیتال سیر صعودی پیدا می‌کند.
 
این امر به نوبه خود، افزایش ارزش و قیمت پول‎های مجازی را به دنبال خواهد داشت.
 
 


کد مطلب: 54690

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54690/استخراج-بیت-کوین-بیش-طلا-هزینه-می-برد

ايتنا
  https://www.itna.ir