۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۰

جنگ لفظی مایکروسافت و اپل!

ایتنا -مدیرعامل مایکروسافت با لحنی طعنه آمیز به فیس‌بوک، از درآمدزایی و سواستفاده غول‌های تکنولوژی از اطلاعات شخصی کاربرانشان انتقاد کرد.
جنگ لفظی مایکروسافت و اپل!


ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت مایکروسافت به تازگی در گفت‌وگویی جدید با گزارشگر نشریه تایم خاطرنشان کرده است که شرکت‌های عظیم فعال در حوزه تکنولوژی نباید اطلاعات خصوصی کاربران خود را به فروش و مزایده بگذارند، از آنها در مسائل سیاسی و تحقیقاتی سواستفاده کرده و یا اقدام به درآمدزایی کنند.

وی در ادامه سخنانش از لزوم پایبندی غول‌های تکنولوژی به حریم خصوصی کاربران و جلب مداوم اعتماد آنها سخن گفت و عنوان کرد که تمامی زیرمجموعه‌های مایکروسافت نیز همگی بر اساس همین باور تاکنون پیش رفته‌اند و هیچ تخلفی را در خصوص سواستفاده از داده های خصوصی کاربران انجام داده‌اند.
هم اکنون سرویس‌های محبوب و شبکه‌های اجتماعی نظیر بینگ، لینکدین و پیام‌رسان اسکایپ تحت مالکیت و نظارت مایکروسافت هستند و طبق ادعای این شرکت، تاکنون از داده‌های خصوصی کاربران اقدام به درآمدزایی نکرده و از این پس نیز در این راه قدم بر نخواهند داشت.

به گزارش ایتنا از ایسنا، به گفته کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، به نظر می‌رسد که نادلا شرکت‌هایی نظیر فیس‌بوک را که درگیر رسوایی‌های پیاپی و فروش اطلاعات به موسسات تحقیقاتی و دسترسی هکرها شده‌اند، را خطاب قرار داده و با این سخن قصد داشته که به یکی از رقیبان بزرگ خود طعنه بزند.

بر اساس گزارش وب سایت mspoweruser، تقریبا اوایل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بود که شبکه‌اجتماعی فیس‌بوک درگیر بزرگ‌ترین رسوایی در طول تاریخ خود شد چرا که اخبار بسیاری مبنی بر همکاری فیس‌بوک با یک موسسه تحقیقاتی به نام کمبریج آنالتیکا و افشای اطلاعات خصوصی خیل عظیمی از کاربران فیس‌بوکی منتشر شد. گزارش‌های منتشره نشان می‌داد که اطلاعات بیش از ۸۷ میلیون نفر از کاربران فیس‌بوک در این همکاری به سرقت رفته و افشا شده است.

پس از آنکه وب سایتها و رسانه‌های خبری بسیاری گزارش کردند که شبکه اجتماعی فیس‌بوک در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش دست داشته است، مردم و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی یا تحقیقاتی متهم کردند. این شبکه اجتماعی به سرعت آماج حملات کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکتها و افراد معروف اقدام به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده‌اند.

با اینکه فیس بوک در تمامی روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از تمامی کاربرانش در این خصوص عذرخواهی کرد و در بیانیه‌ای نیز احتمال هرگونه جاسوسی و افشای اطلاعات آنها را رد کرد، اما همچنان خشم عموم مردم در سراسر جهان نسبت به این شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار فروکش نکرده است.
کد مطلب: 54678
نام شما
آدرس ايميل شما


tami
feedback
Turkey
خب اپل تو کجای این خبر بود؟!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام