۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۱

تولید چشم انسان به کمک چاپگر سه‌بعدی + ویدیو

ایتنا - نتیجه این اقدام ایجاد مجموعه‌ای از فتودیودهای سه‌بعدی چاپ شده است که می‌تواند نور را به جریان الکتریکی تبدیل کند و در 25 درصد موارد تصویر را برای فرد نابینا متجسم کند.
تولید چشم انسان به کمک چاپگر سه‌بعدی + ویدیو

زمانی که «مایکل مک‌آلپین» در دانشگاه پرینستون آمریکا تدریس می‌کرد موفق شد به کمک چاپگر سه‌بعدی گوش با قابلیت پیوند زدن به بدن انسان تولید کند.

به گزارش ایتنا به نقل از سی‌ان‌ان، او هم اکنون مدیریت گروه تحقیقاتی دانشگاه مینه‌سوتا را عهده‌دار شده است و در آخرین اقدام خود موفق شد به کمک نسل جدید چاپگرهای سه‌بعدی چشم با قابلیت بازگشت بینایی به انسان را تولید کند.

گروه تحقیقاتی مک‌آلپین موفق شدند با استفاده یک نیمکره شیشه‌ای چشم مصنوعی با اندازه و قابلیت‌های مشابه چشم انسان را تولید کنند.
این فرآیند به کمک چاپگر سه‌بعدی به انجام رسید و بر اساس آن نوارهای جوهر حاوی ذرات نقره روی نیمکره شیشه‌ای نقش بستند و در نهایت یک لایه پلیمر نیمه‌هادی روی آن قرار گرفت.

نتیجه این اقدام ایجاد مجموعه‌ای از فوتودیودهای سه‌بعدی چاپ شده بود که می‌توانست نور را به جریان الکتریکی تبدیل کند و در 25 درصد موارد تصویر را برای فرد نابینا متجسم کند.
گروه تحقیقاتی دکتر مک‌آلپین هم اکنون در نظر دارد این میزان کارایی را ارتقا دهد و با افزودن تعداد بیشتر فوتودیودها، امکان باز گرداندن بینایی به فرد نابینا را فراهم کند.

در اینجا تصویر ویدیویی مربوط به فرآیند تولید چشم مصنوعی به کمک چاپگر سه‌بعدی را مشاهده می‌کنید.
 
ویدئوی مربوطه
 
کد مطلب: 54672
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام