کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گام بلند مایکروسافت در راهتوسعه بلاک چین

14 آبان 1397 ساعت 14:08

ایتنا - براساس شنیده‌ها مایکروسافت با همکاری شرکت Nasdaq قصد دارد به توسعه فناوری بلاک‌چین بپردازد.



فناوری بلاک‌چین که اخیرا نام آن زیاد به گوش می‌خورد و در استخراج و کسب ارزهای دیجیتالی کاربرد فراوانی دارد، حالا قرار است توسط مایکروسافت و شرکت Nasdaq به منظور توسعه تکنولوژی های مربوطه و سیستم های مالی NFF بکار گرفته شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، با توجه به گسترش روزافزون فناوری‌های نوینی همچون بلاک‌چین (Blockchain)، هوش مصنوعی (artificial intelligence) و یادگیری ماشینی (machine learning) در صنایع و حوزه‌های مختلف تکنولوژی همچون ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده، به نظر می‌رسد که فناوری بلاک چین هدف اصلی و محوری غول های تکنولوژی و شرکت های بسیاری در جهان است تا در زمینه های مختلف بکار گرفته شود.

گسترش و بهره‌مندی از فناوری بلاک چین مایکروسافت این امکان را به تمامی سازمان ها، موسسات و مشتریانش می‌دهد تا از زیرساخت‌های تجارت مالی استفاده کرده و به پرداخت تراکنش‌های مالی و تجاری خود بپردازند.
به گفته وب سایت Invest In Blockchain، مایکروسافت مدعی شده است که این ادغام یک سیستم بلاک چینی را به مرحله تولید و بهره‌وری می‌رساند که بدین وسیله تکنولوژی‌های مختلف قادر خواهند بود با یکدیگر کار کنند و عملکرد بهتری داشته باشند.

بسیاری از کارشناسان برآورد کرده‌اند که سال آینده میلادی سال شکوفایی فناوری‌های نوین همچون بلاک‌چین خواهد بود و این تکامل به مدیریت هرچه بهتر سیستم‌های مالی و تراکنش و مبادلات تجاری در جهان کمک بسیاری خواهد کرد.
فناوری بلاک‌چین در واقع نوعی دیتابیس یا پایگاه داده است که روی یک یا چند سرور خاص قرار ندارد، بلکه روی تمام کامپیوترهایی که به شبکه متصل می شوند، توزیع شده است.


کد مطلب: 54668

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54668/گام-بلند-مایکروسافت-راهتوسعه-بلاک-چین

ايتنا
  https://www.itna.ir