کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اندر مزایای هوش مصنوعی

14 آبان 1397 ساعت 12:18

ایتنا - از رایانه‌هایی که در مسابقه انسان را شکست می‌دهند تا خودروهای خودران، هوش مصنوعی تجربه و عملکرد ما انسان‌ها را بهتر می‌کنند.





با استفاده از پردازی طبیعی زبان، رایانه‌ها کارهای خاص را با آنالیز مقدار زیادی دیتا برای پیدا کردن الگوی مناسب انجام می‌دهند. هوش مصنوعی در حال حاضر تأثیر واقعی بر زندگی ما گذاشته و قرار است بیشتر هم شود.
اما اگر می‌خواهید بدانید هوش مصنوعی چگونه زندگی ما را تغییر می‌دهد، بهتر است راه‌های آن را به شرح زیر بدانیم:

  1. به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، هوش مصنوعی پیش‌بینی می‌کند که انتخاب بعدی ما چیست؟ و به ما موسیقی یا ویدئوی جدید پیشنهاد می‌دهد.
    مانع از رخنه‌های امنیتی در فضای سایبر می‌شود. باندهای هکری قوی‌تر شده و هوش مصنوعی الگوهایی که هکرها از طریق آن به سیستم نفوذ می‌کنند را شناسایی کرده و می‌بندد. دفاع سایبری را نیز تقویت می‌کند.
    پتانسیل دقیق‌تر شدن در علوم پزشکی با هوش مصنوعی وجود دارد. رویکردهای جدید درمانی با تجزیه تحلیل داده‌های موجود، گزینه‌های درمان بهتری را پیش روی پزشکان در برابر بیماری‌ها می‌گذارد.
    توسعه فناوری چهره شناس با کمک هوش مصنوعی شدت گرفته است و تکامل این فناوری را برای اعمال روی صنایع بانکی، پرداخت الکترونیکی و ... موجب شده است. البته در کشورهایی مانند چین نیز قرار است سیستم نظارت و مانیتورینگ روی 1.4 میلیارد انسان اعمال شود.
    ربات‌ها دوستان نزدیک ما می‌شوند و در "جُز جُز" زندگی ما حضور خواهند داشت.
    آزادی در جاده‌ها و رانندگی بدون دغدغه چیزی است که هوش مصنوعی در سال‌های آتی برای ما رقم خواهد زد.
    بالا رفتن کیفیت محصولات کشاورزی با روش‌های نوین کشت و برداشت از طریق هوش مصنوعی وسعت پیدا خواهد کرد و زندگی راحت‌تری را خواهیم داشت.
    انجام تکالیف مدرسه و دانشگاه با هوش مصنوعی دچار تحول شده و برای حل مسائل پیچیده ریاضی به ما کمک‌کننده خواهد بود.
    به‌عنوان دستیار شخصی و در نقش منشی بسیاری از کارهای سنتی اداری را برایتان انجام می‌دهد. به‌جای شما با دوستتان تماس گرفته و قرار ملاقات را تعیین می‌کند.
    الگوریتم‌های درون یادگیری ماشین و شبکه‌های یادگیری عمیق به بازاریابی و پیش‌بینی و تحلیل بازارهای تجاری کمک می‌کند. به‌زودی هوش مصنوعی به شما می‌گوید کدام سهام را بخرید و کدام را نخرید.
    مشتری مداری و خدمات بهتر به مشتریان با هوش مصنوعی در کمپانی‌های بزرگ توسعه می‌یابد.
    همه ما به‌زودی سایبورگ می‌شویم. بخشی انسان-بخشی ماشین؛ چیزی است که رخ خواهد داد و امکان دسترسی نامحدود به مهارت‌ها را می‌دهد.
    کارهای خطرناک مانند خنثی کردن بمب، کار با مواد شیمیایی و سمی کارهایی است که هوش مصنوعی انجام داده و انجام آن توسط انسان را از بین می‌برد.
    هدف‌های تبلیغاتی آنلاین وسیع‌تر می‌شود و نقش تبلیغات آنلاین در زندگی ما پررنگ‌تر می‌شود.(و البته درد سازتر)
    صداهای کامپیوتری شبیه صدای طبیعی انسانی می‌شود و تشخیص آن دشوار می‌شود. بنابراین اساتید دانشگاه در روزهای غیبت از کار، مشکلی نخواهند داشت و به‌جایشان در کلاس حضور می‌یابند.
    فروش محصولات و خدمات قوت می‌گیرد. رقابت‌ها بیشتر شده و قیمت‌ها پایین‌تر می‌آید.
    کارهای چیپ مانند جابجایی اجناس در انبار و ... به‌طور کامل در دست ربات‌ها می‌افتد و انسان از انجام کارهای مشابه معاف می‌شود.


کد مطلب: 54665

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54665/اندر-مزایای-هوش-مصنوعی

ايتنا
  https://www.itna.ir