۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۷

اکانت‌های جعلی توییتر را گزارش دهید

ایتنا - توییتر اعلام کرده که کاربران از این پس قادر خواهند بود حساب‌های کاربری جعلی، روبات‌ها و تمامی اکانت‌هایی که به انتشار اخبار کذب می‌پردازند، را گزارش کنند.
اکانت‌های جعلی توییتر را گزارش دهید


با توجه به آنکه در سال‌های اخیر بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، فیس‌بوک و گوگل همواره به اتهام انتشار اخبار کذب و دروغین و همچنین در اختیار قرار دادن پلت‌فرم خود برای سواستفاده‌کنندگان در مقابل نهادهای امنیتی و نظارتی جواب پس داده‌اند، از آن پس تعهد بیشتری برای مقابله و برخورد با حساب‌های کاربری دردسرساز به خرج داده و تصمیمات سخت‌گیرانه‌تری را در این خصوص اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، حالا به تازگی توییتر اعلام کرده است که فرایند گزارش و ریپورت کردن پلتفرم خود را تغییر داده و به روزرسانی کرده است که این امکان را به کاربران خواهد داد تا توییت‌هایی که از نظر کاربران توسط یک بات یا حساب کاربری جعلی نوشته و منتشر شده‌اند، را با انتخاب گزینه «it's suspicious or spam» به توییتر گزارش کنند و البته دلیل ریپورت کردن خود را نیز اعلام کنند.
روز گذشته بود که تغییرات امنیتی مذکور در پلت‌فرم توییتر ایجاد شد و این شبکه اجتماعی از تمامی کاربرانش درخواست کرده است که در این خصوص با توییتر همکاری کرده و به مقابله با اخبار کذب و دروغین بپردازند.

توئیتر پس از اقدامات مداخله‌جویانه روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، به شدت به باز گذاشتن فضای مجازی و سوءاستفاده مداخله‌گران روسی از پلت‌فرم این شبکه اجتماعی متهم شد. البته این نخستین و تنها باری نبود که توییتر در کنار سایر شبکه‌های اجتماعی مقصر نشان داده می‌شد چرا که همواره بسیاری از سیاستمداران در جهان علت تحریک خیل عظیمی از شهروندان را فضای باز رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی می‌دانند.

بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که روند رو به رشد تعلیق و مسدود کردن حساب‌های کاربری در توییتر در ماه ژوئیه نیز با همین روند افزایشی ادامه پیدا خواهد کرد.
کد مطلب: 54639
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام