کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تداوم کاهش فروش جهانی تلفن‌های هوشمند برای چهارمین سه‌ماهه پیاپی

13 آبان 1397 ساعت 15:14

ایتنا - سامسونگ با در اختیار داشتن 20 درصد از سهم بازار جهانی اسمارتفون همچنان صدرنشین است، ولی فروش 72.3 میلیون دستگاهی آن در طی این سه ماهه 13 درصد کمتر از سه ماهه مشابه سال گذشته است.



سامسونگ همچنان پیشتاز است، ولی به تدریج میدان را به رقبای چینیش واگذار می‌کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از cnet، کاهش جهانی فروش اسمارتفون رسما یک ساله شد. بنا بر اعلام وب‌سایت Strategy Analytics که به پژوهش در این بازار می‌پردازد، عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری به 360 میلیون دستگاه رسید که به معنای کاهش سالانه 8 درصدی است.
به این ترتیب چهار فصل متوالی است که فروش این گوشی‌ها روندی کاهشی نسبت به گذشته را تجربه کرده است.
 
لیندا سوی، مدیر Strategy Analytics در بیانیه‌ای گفت بازار اسمارتفون «عملا در رکود قرار گرفته است. صنعت اسمارتفون به خاطر کاهش شدید یارانه‌های اپراتورها، طولانی‌تر شدن روند تعویض گوشی، انباشت موجودی در برخی از مناطق، و عدم نوآوری جذاب سخت‌افزاری با مشکل مواجه شده است.»
 
اخیرا، موسسه تحقیقات بازار IDC نیز نتیجه پژوهش خود را منتشر کرد که تا حدود زیادی مشابه با نتایج Strategy Analytics بود.
این موسسه به چین، به عنوان بزرگ‌ترین بازار اسمارتفون‌ها، و سامسونگ، به عنوان عوامل کلیدی نزول در این دوره اشاره نموده است. IDS همچنین پیش‌بینی کرده که بهبود این وضعیت در سال 2019 برای چین آغاز شد.
 
سامسونگ با در اختیار داشتن 20 درصد از سهم بازار جهانی اسمارتفون همچنان صدرنشین است، ولی فروش 72.3 میلیون دستگاهی آن در طی این سه ماهه 13 درصد کمتر از سه ماهه مشابه سال گذشته است.
بنا بر اعلام Strategy Analytics، سامسونگ در بازارهای عظیم چین و هند از سوی هواوی، شیائومی و دیگر رقبای چینیش تحت فشار قرار گرفته است، مشکلی که این کمپانی باید «پیش از آنکه خیلی دیر شود برای آن چاره‌ای بیاندیشد.»
 


به طور ویژه، عرضه گوشی‌های هواوی، که در جایگاه دوم جهانی قرار دارد، با 32 درصد افزایش سالانه به حدود 52 میلیون دستگاه در این سه ماهه رسید. به گفته Strategy Analytics، گوشی‌های اندرویدی این شرکت حضور اندکی در آمریکای شمالی دارند ولی در دیگر نقاط جهان «بسیار محبوب» هستند، تا به این ترتیب این شرکت به سهم 14 درصدی از بازار دست یافته باشد.
 
عرضه 46.9 میلیون اسمارتفون توسط اپل، که در رده سوم ایستاده است، رشد تقریبا ناچیزی را در این سه ماهه تجربه کرد تا سهم این شرکت از بازار 13 درصد باشد.
وودی اوه کارشناس Strategy Analytics در بیانیه‌ای گفت: «تقاضای قابل ملاحظه‌ای برای گوشی‌های جدید آیفون XR، XS و XS Max وجود دارد، ولی تمرکز خستگی‌ناپذیر اپل بر افزایش قیمت‌ها مانع از رشد کلی حجم فروش آن شده است.»
 
همچنین، شیائومی با فروش 33 میلیون دستگاه در این سه ماهه با کسب 9.2 درصد از بازار در جایگاه چهارم بازار و اوپو با در اختیار گرفتن 8.7 درصد سهم بازار از طریق فروش 31.2 میلیون دستگاه در رده پنجم قرار گرفته‌اند.
  


کد مطلب: 54631

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54631/تداوم-کاهش-فروش-جهانی-تلفن-های-هوشمند-چهارمین-سه-ماهه-پیاپی

ايتنا
  https://www.itna.ir