کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احتمال در معرض فروش قرار گرفتن پیام‌های استخراج شده از 81 هزار هک شده فیسبوک

13 آبان 1397 ساعت 17:27

ایتنا - روزن توصیه کرد کاربران هرگونه افزونه‌ای که نصب کرده‌اند را چک نموده و «هر افزونه‌ای که کاملا به آن اعتماد ندارند را حذف کنند»


 
ظن این شبکه اجتماعی بر این است که «افزونه‌های مخرب مرورگرها» عامل این مشکل بوده‌اند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از cnet، هکرها ظاهرا درصدد فروش پیام‌های خصوصی برگرفته از دست کم 81000 اکانت فیسبوک هستند.
بنا بر گزارش BBC، بسیاری از این اکانت‌های دستکاری‌شده متعلق به کاربران فیسبوک در اوکراین و روسیه هستند، ولی برخی از آنها هم متعلق به آمریکا، بریتانیا، برزیل و کشورهای دیگر هستند.
 
این هکرها مدعیند به جزئیاتی از 120 میلیون اکانت دست یافته‌اند. آنها پیشنهاد فروش این اطلاعات در ازاء 10 سنت برای هر اکانت را داده‌اند.
 
BBC خاطرنشان نموده است که خاطرنشان نموده که بعید است فیسبوک متوجه چنین نشت عظیمی نشده باشد. با این حال، BBC تایید نمود که بیش از 81000 اکانت که به عنوان یک نمونه منتشر شده‌اند حاوی پیامهای خصوصی بوده‌اند و پنج کاربر روس تایید کردند که پیغام‌هایشان در میان آنها بوده است.
به گفته BBC، یکی از این سایتهایی که این داده‌ها در آنها منتشر شده‌اند در سنت پترزبورگ واقع است.
 
این فروشندگان به BBC گفتند که داده‌های هک شده ارتباطی با رسوایی کمبریج آنالیتکا یا نشت داده‌هایی که فیسبوک در ماه سپتامبر گزارش کرد نداشته است.
 


پس از بررسی این ادعاها، فیسبوک اعلام کرد که احتمال می‌دهد توسط «افزونه‌های مخرب مرورگرها» گردآوری شده باشند، که می‌توانند از دستیارهای خرید آنلاین تا مسدودکننده‌های تبلیغات را شامل شوند. آنها عموما از طریق فروشگاه‌های سازندگان مرورگرها در دسترس قرار می‌گیرند و به اطلاعات درباره فعالیت افراد در وب در سرویس‌های آنلاینی که استفاده می‌کنند دسترسی دارند.
 
گای روزن، نایب رییس مدیریت محصولات فیسبوک، در یک بیانیه ایملی گفت: «ما با سازندگان مرورگرها تماس گرفتیم تا اطمینان حاصل کنیم که افزونه‌های مخب شناخته‌شده‌ای دیگر برای دانلود در فروشگاه‌هایشان و همچنین درباره اطلاعاتی که ممکن است به شناسایی افزونه‌های مرتبط دیگر کمک کنند اطلاع‌رسانی متقابل شود».
 
«ما همچنین با نهادهای اعمال قانون تماس گرفته‌ایم و مشغول تعامل با مراجع محلی برای حذف وبسایتی که اطلاعات برگرفته از اکانتهای فیسبوک را به نمایش گذاشته است هستیم».
 
روزن همچنین توصیه کرد کاربران هرگونه افزونه‌ای که نصب کرده‌اند را چک نموده و «هر افزونه‌ای که کاملا به آن اعتماد ندارند را حذف کنند».
  


کد مطلب: 54622

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54622/احتمال-معرض-فروش-قرار-گرفتن-پیام-های-استخراج-شده-81-هزار-هک-فیسبوک

ايتنا
  https://www.itna.ir